دلايل خاموشي هاي پراكنده در تبريز از زبان مديرعامل

به گزارش پايگاه خبري توانير به نقل از روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق تبريز، عادل كاظمي گفت: از 15 خرداد ماه سال جاري، همزمان با شروع دوره ي پيك بار تا اواخر هفته ي گذشته، در سايه ي همكاري و مشاركت مشتركين همكار و عقد 4330 تفاهم نامه ي همكاري با مشتركان سنگين بخش صنعتي و كشاورزي، به طور متوسط روزانه 140 مگاوات كاهش مصرف و بار در ساعات پيك روز (12 الي 18) حاصل شد.
وي ادامه داد: مشتركين كشاورزي نيز با همكاري مناسب در ساعات پيك روز سعي كردند مصارف انرژي جهت پمپاژ و آبياري را متوقف كنند و نيز مشتركين اداري با بهره گيري از مولدهاي اضطراري، موجب كاهش بار شبكه شدند. همچنين اجراي ساير برنامه هاي مديريت مصرف، در مجموع موجب شد تا به استثناي دو روز منتهي به روزهاي پاياني هفته، هيچگونه خاموشي ناشي از محدوديت هاي شبكه به مشتركين عزيز تحميل نشود.
كاظمي اضافه كرد: با اين حال در دو روز پاياني هفته ي گذشته، با افزايش دما و به تبع آن افزايش مصرف انرژي در سطح كشور، ميزان بار افزايش قابل توجهي داشت و از ميزان سقف مجاز تعيين شده نيز عدول كرد و در اكثر مناطق كشور، الگوهاي مصرف انرژي به صورت مشابه روند رو به رشدي را تجربه كردند. در اين گونه مواقع، عدم كاهش سريع بار مي تواند باعث كاهش ميزان فركانس شبكه شده و تداوم كاهش فركانس مي تواند منجر به خروج نيروگاه ها از مدار شود.
وي با بيان اينكه تداوم چنين امري موجب بي برقي هاي گسترده در شبكه ي برق كشور مي شود، افزود: در چنين مواردي، ديسپاچينگ ملي و ديسپاچينگ منطقه اي RDC همواره با پايش وضعيت مصارف و بار شبكه اقداماتي جهت پايداري و تداوم توزيع انرژي اتخاذ مي كند و فرصت تصميم گيري و اعمال اين مديريت ها در يك بازه ي زماني بسيار كوتاه حادث مي شود و عملا فرصتي براي اطلاع رساني به مشتركين عزيز دست نمي دهد.كاظمي اظهار اميدواري كرد در روزهاي آتي با بهبود شرايط آب و هوايي و پايين آمدن دماي هوا، ديگر شاهد تكرار خاموشي ها نباشيم.

مديرعامل شركت توزيع نيروي برق تبريز در پايان يادآوري كرد: از كليه ي مشتركين عزيز تقاضا داريم نهايت همكاري را جهت بهينه سازي مصارف انرژي و كاهش بار و بخصوص در شرايطي كه دماي هوا روند رو به رشد و افزايشي را مي يابد به عمل آورند تا از بروز خاموشي ها جلوگيري شود.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات