پویش #هرهفته_الف_ب_ایران زمینه ارتباط هرچه بیشتر رسانه‌ها با وزارت نیرو را فراهم کرد/ موضوع "تغییر اقلیم" آثار مستقیم بر مدیریت مصرف و تقاضا داشته است

پویش #هرهفته_الف_ب_ایران زمینه ارتباط هرچه بیشتر رسانه‌ها با وزارت نیرو را فراهم کرد/ موضوع "تغییر اقلیم" آثار مستقیم بر مدیریت مصرف و تقاضا داشته است

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، «صديقه ببران» روز چهارشنبه در آئین پاياني دومين جشنواره نیرو و رسانه(نور) افزود: ادامه این پویش در سال جاری فرصت مغتنمی است که می‌تواند موجب هم‌افزایی توان و دانش رسانه‌ها و مجموعه روابط عمومی‌های وزارت نیرو باشد.
وي اظهار داشت: هرچند در این دوره به لحاظ شیوع ویروس کووید- 19 ناچار به تعویق زمان برگزاری جشنواره شدیم، اما از طرفی، این موضوع موجب شد آيين اختتامیه دومین جشنواره نور مقارن و  مصادف با سالروز شهادت خبرنگار شهید، محمود صارمی و روز خبرنگار برگزار شود.
ببران گفت: دومین  جشنواره نیرو و رسانه در چارچوب ارج نهادن به تلاش‌های سازنده اصحاب رسانه در صنعت آب و برق و همینطور توسعه مشارکت رسانه‌ها در نیل به اهداف اصلاح شیوه مصرف و سبک زندگی شهروندان، جلب اعتماد عمومی و اطلاع‌رسانی به‌هنگام و صادقانه، با شعار محوری «سازگاری با تغییر اقلیم» برگزار شده است.

موضوع تغییر اقلیم آثار مستقیم بر مدیریت مصرف و تقاضا داشته است
وي همچنين خاطرنشان كرد: موضوع تغییر اقلیم که همواره مورد توجه ویژه برنامه‌ریزان و تصمیم گیران در وزارت نیرو بوده، آثار مستقیم بر مدیریت مصرف و تقاضا به عنوان مهمترین راهبرد وزارت نیرو و همینطور شیوه زندگی مردم داشته است.
ببران افزود: این مفهوم در يك سال گذشته که شاهد بارندگی‌های بسیار بیش از حدود نرمال در برخی نقاط کشور و جاری شدن روان‌آب‌ها بوده‌ایم، توجه ویژه‌ای را طلبیده و بر این اساس، دومین جشنواره بر روی پرداختن بیشتر به این موضوع و اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی در این خصوص متمرکز شده است.

در موضوع تغییر اقلیم مردم نقش اصلي را ايفا مي‌كنند
وي تصريح كرد: به‌زعم ما در موضوع تغییر اقلیم نیز همچنان مردم ایفا کنندگان نقش اصلی هستند و بر این اساس، ارتباط با مشترکان، مهمترین کار ویژه‌ای است که از سوی روابط عمومی‌های صنعت آب و برق دنبال می‌شود و رسانه‌ها هم در جایگاه هادیان و هم در نقش بازوان اجرایی این امر، عهده‌دار این مسئولیت هستند.
ببران با بيان اين كه در یک سال گذشته شاهد تعامل کم نظیر رسانه‌ها و خبرنگاران حوزه انرژی با وزارت نیرو بوده‌ایم، گفت: این تعامل به گونه‌ای بوده که از ابتدای سال گذشته تا پایان بهمن همان سال افزون بر 8000 عنوان خبر، یادداشت و مقاله تنها در حوزه رسانه‌های رسمی مکتوب و الکترونیکی و همچنین تعداد بسیار قابل توجهی گزارش رادیویی و تلویزیونی از رسانه ملی پخش شده است.
وي يادآوري كرد: در دومین جشنواره نیرو و رسانه 557 اثر در موضوعات گزارش، تیتر و خبر، مصاحبه، مقاله و سرمقاله و یادداشت، کاریکاتور و طنز مکتوب و رادیویی، عکس و اینفوگرافی و موشن گرافی به دبیرخانه جشنواره رسید که این آثار در دو مرحله داوری شده‌اند.
ببران گفت: در مرحله نخست داوری، 462 اثر و در مرحله دوم داوری  239  اثر از سوی هیات داوران شایسته ارزیابی تشخیص داده شده‌اند که از این میان 40 اثر حائز ر تبه‌های برتر نخست تا سوم شده‌اند.
وي اظهار داشت: این آثار که نه تنها بازتاب تلاش‌های فرزندان مردم ایران در صنعت آب و برق، که در موارد متعددی منعکس کننده برخی نقدها و و کمبودها در حوزه آب و انرژی در نقاط گوناگون کشور است، نمونه ای است از آنچه که به عنوان آثار موثر در نوع نگاه و عملکرد مسوولان وزارت نیرو تلقی می‌شود و می‌تواند راهگشای ديگر خبرنگاران، فعالان حوزه خبر و کنشگران اجتماعی و نهادها و سازمانهای غیر دولتی باشد.
مديركل دفتر روابط عمومي و اطلاع‌رسانی وزارت نيرو افزود: اين آثار، در حقیقت، به نوعی معیار و نمونه‌ای از ارتباط دوسویه سازنده و ثمربخش بین روابط عمومی وزارت نیرو و رسانه‌هاست.
وي اظهار امیدواري كرد، برگزاری این جشنواره که با هدف قدردانی از پدیدآورندگان آثار رسانه‌ای در حوزه صنعت آب و برق و ارج نهادن به تلاش‌های آنان برگزار شده، بتواند منجر به توسعه روزنامه‌نگاری تخصصی در این حوزه شود و ارتباط بین صنعت و مشترکان را ارتقا بخشد.
وي از تمامی همکاران رسانه‌ای، خبرنگاران، مدیران مسئول روزنامه‌ها، پایگاه‌های خبری و اطلاع‌رسانی و عموم تولیدکنندگان محصولات فرهنگی خواست وزارت نیرو را در تحقق این امر مهم و حیاتی یاری رسانند تا علاوه بر صرفه‌جویی چشمگیر در هزینه‌های عمرانی و جاری کشور، زمینه ساز نهادینه شدن فرهنگ مدیریت مصرف و تقاضا در بخش آب و انرژی باشد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

منبع خبر

وزارت نیرو

وزارت نیرو

وزارت نیرو

    نظرات