مصرف برق هرمزگان لحظه‌ای پایش می‌شود

مصرف برق هرمزگان لحظه‌ای پایش می‌شود

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "مهرداد حاجی زاده" افزود: در حال حاضر مشترکان دارای کنتورهای هوشمند استان آنلاین رصد و مصرف آنها لحظه‌ای پایش شده که در صورت افزایش نامتعارف مصرف برق، اخطار لازم به آنها داده می‌شود.
حاجی زاده افزود: هم اکنون نیز نرم افزار پایش فیدرهای خروجی پست‌های فوق توزیع توسط کارشناسان این شرکت طراحی شده که بار خروجی پست‌ها را اندازه‌گیری می‌کند. عملکرد این نرم افزار به این گونه‌ای است که در صورت افزایش نامتعارف بار خروجی از پست، نرم افزار هشدار لازم را به مرکز پایش اعلام می‌کند. پس از آن نیز با اعلام مرکز پایش به ناحیه مورد نظر اقدامات لازم جهت تدیل بار شبکه به منظور جلوگیری از خاموشی ناخواسته برق انجام می‌شود.
وی در ادامه گفت: شرکت توزیع نیروی برق استان 712 هزار مشترک دارد که 13 هزارو 683 مشترک به‌صورت لحظه‌ای مورد پایش قرار می‌گیرند که در صورت افزایش بیش از حد مصرف بویژه در ساعات اوج بار اخطار لازم به آنها داده می‌شود.
حاجی زاده اظهار داشت: دمای بالای هوا در استان استفاده از لوازم سرمایشی را به‌صورت پیوسته در ساعات بعداز ظهر به حداکثر رسانده، همین موضوع باعث شده بار شبکه توزیع برق در این ساعات به‌طور قابل ملاحظه‌ای افزایش یابد و شبکه در وضعیت قرمز قرار گیرد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات