بیش از دو میلیون لیتر برای پاکسازی معابر شهری استفاده شد/ نظارت مستمر ستاد مقابله با کرونا بر نحوه اجرای پروتکل های بهداشتی در واحدهای تابعه

بیش از دو میلیون لیتر برای پاکسازی معابر شهری استفاده شد/ نظارت مستمر ستاد مقابله با کرونا بر نحوه اجرای پروتکل های بهداشتی در واحدهای تابعه

دبیر ستاد مدیریت بحران(مقابله با کرونا) شهرداری ارومیه گفت: بیش از دو میلیون لیتر برای پاکسازی معابر شهری استفاده شد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ارومیه، حامد صفاری با اشاره به گزارش عملکرد ستاد مدیریت بحران(مقابله با کرونا) شهرداری ارومیه اظهار کرد: ده جلسه ستاد مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شهرداری تاکنون برگزار شده است.

وی افزود: همچنین در این راستا کارگروه های هشدار و اطلاع رسانی، ایمنی و بهداشت، تنظیف و پاکسازی فضای شهری، تدفین ، بازرسی و نظارت تشکیل شده است.

دبیر ستاد مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شهرداری ارومیه گفت: از طریق کارگروه اطلاع رسانی تا کنون با بیش از ۲۴۰ هزار مخاطب فضای مجازی ارتباط برقرار شده و آگاهسازی و تنویر افکار عمومی پیگیری شده است.

صفاری ادامه داد: کارگروه ایمنی بهداشت پاکسازی تمامی ادارات شهرداری و سایر ادارات در صورت درخواست را انجام‌ می دهد و همچنین پاکسازی کلیه مراکز  خرید شهر و بازارچه ها اعم از تاناکورا، بازار ارومیه، پاساژهای خیابان امام و سایر خیابانها را انجام داده و می دهد.

وی تصریح کرد: کارگروه تنظیف و پاکسازی فضای شهری ارتباط گیری با سه ارگان سپاه، ارتش و نیروی انتظامی جهت استفاده از ماشین آلات  آب پاش را برعهده داشت که ضدعفونی کلیه معابر اصلی شهر به تفکیک نواحی پسماند به صورت شبانه  و هر شب ۹۰ هزار لیتر  ( آب ژاول) انجام گرفت و کلا ۲ ملیون و یکصد هزار لیتر مخلوط آب و  آب ژاول، ۱۰۰۰ لیتر الکل و ۲۰۰ لیتر کلر استفاده شده است‌.

صفاری یادآور شد: ضد عفونی کوچه ها و معابر فرعی با هماهنگی بسیج و نیروهای مردمی انجام گرفت و در این راستا ضد عفونی کل ایستگاه های اتوبوس، ضدعفونی کلیه مخازن زباله و ضد عفونی ترمینال های شهری، ضد عفونی مناطق آلوده معرفی شده از مرکز بهداشت و ضدعفونی کلیه خانه های سالمند را در دستور کار خود قرار دادیم.

مدیر بحران و پدافند غیرعامل شهرداری ارومیه اظهار کرد: تحویل محلول ضد عفونی به کلیه  ادارات و سازمانها دهیاری ها و بخشداری ها  از طریق این ستاد انجام گرفته است.

صفاری با تشریح وظایف کارگروه تدفین گفت: آماده سازی قطعه، آماده سازی مواد لازم آهک و کاور برای فوتی ها ، آماده سازی قبور فوتی ها با سایز اعلام شده، هماهنگی با ثبت احوال، پزشکی قانونی و تشخیص هویت جهت مراحل قانونی از جمله اقدامات این کارگروه است.

به گفته وی کار گروه بازرسی و نظارت سرکشی به تمامی ارگانهای زیر مجموعه شهرداری ارومیه و نظارت بر نحوه اجرای پروتکل های بهداشتی به صورت دوره ای و گزارش به معاونت خدمات شهری با حضور نمایندگان اداره بازرسی ، مدیریت بحران و مرکز سلامت شهرداری را بر عهده دارد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ارومیه

    منبع خبر

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه یک شهرداری در شهر ارومیه می باشد

      نظرات