انجام  500 عملیات امداد و اطفای حریق در کاربری‌های مسکونی

انجام 500 عملیات امداد و اطفای حریق در کاربری‌های مسکونی

محمدمسعود چایچی  در گفتگو با برنامه #صبح_سیلک  با تاکید بر ضرورت از بین بردن شرایط زمینه ساز حادثه و حریق در منازل تصریح کرد: آشپزخانه یکی از فضاهای مهم واحدهای مسکونی است که به دلیل تنوع فعالیت‌هایی مثل آشپزی، مستعد وقوع حوادث مختلفی مثل سوختگی، انفجار، بریدگی اعضای بدن و... با خسارات مالی و جانی می‌شود.

وی افزود: ظروف غذا نباید بیش از یک سوم حجم از روغن پر شود و در صورت بروز حادثه به جای ریختن آب باید درب ظرف را گذاشت.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اضافه کرد: اجاق گاز نیز نباید حتی برای لحظاتی بخاطر بیرون رفتن فرد، به حال خود رها شود و برای روشن کردن آن ابتدا باید فندک یا کبریت را روشن کرد و سپس دستگیره خروج گاز را چرخاند تا از انفجار گاز جلوگیری شود.

چایچی رعایت اصول حفاظتی در استفاده از وسایل الکترونیکی خطرساز را یادآور شد و عنوان کرد: چرخ گوشت یکی از وسایل خطرساز برای کودکان است، از این رو باید دارای گلویی باریک‌تر و بلندتر باشد و هنگام اتمام موقت کار با آن، حتما از پریز برق جدا شود.
وی ضرورت رفع عیب نشت گاز همزمان با استشمام آن را تأکید کرد و گفت: شیلنگ‌ها باید حداکثر یک و نیم متر باشد تا از انفجار ناگهانی آن ممانعت شود و حمل غذا نیز از آشپرخانه باید با احتیاط انجام گردد تا از سوختگی جلوگیری شود.

به گفته مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری، در مسیر راه‌های اضطراری و خروجی‌های منازل نباید موانع و عوامل خطرسازی و جود داشته باشد تا افراد در صورت بروز حادثه به راحتی بتوانند خود را به محیط امن برسانند.

چایچی موتورخانه های منازل را کانون خطر قلمداد کرد و هرگونه تعمیر و نگه داری را زیر نظر کارشناسان مجرب تاکید کرد و اذعان داشت: شبکه گاز منازل باید زیر نظر کارشناسان تاسیسات احداث یا تعمیر شود و هشدارهای لازم هنگام حادثه از طریق نصب سیستم های اعلام خطر و اطفا به ساکنین منازل داده شود.

وی کلید و پریزهای منازل را یکی دیگر از علل ایجاد کننده حوادث خواند و تاکید کرد: این کلید و پریزها باید سالم و بدون ترک همراه با عایق بندی مناسب باشد و استفاده از یک پریز برای چندین دستگاه پرمصرف باعث برق گرفتگی و آـش سوزی می شود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کاشان

    منبع خبر

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان یک شهرداری در شهر کاشان می باشد

      نظرات