جلسه هماهنگی و تعامل اداره منابع آب گرمی با فرماندهی هنگ مرزی گرمی

این جلسه با هدف هماهنگی و تعامل بیشتر اداره منابع آب شهرستان گرمی با فرماندهی هنگ مرزی گرمی در جهت حفاظت از بستر و حریم رودخانه مرزی بالهارود و بهره برداری بهینه از این رودخانه انجام گرفت .

در این جلسه سرهنگ بهبودی، مرزبان درجه یک و فرمانده هنگ مرزی گرمی ضمن ارائه گزارشی از پیشرفت فیزیکی جاده در حال احداث مرزی و طرح مسائل و مشکلات این پروژه، بر همکاری مشترک اداره منابع آب گرمی و هنگ مرزی جهت حفاظت از رودخانه مرزی بالهارود تاکید نمود .

رئیس اداره منابع آب شهرستان گرمی نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از اقدامات اداره منابع آب شهرستان در حفاظت از بستر و حریم رودخانه بالهارود، بر اجرای آئین نامه اجرایی قانون حفظ و تثبیت کناره و بستر رودخانه مرزی تاکید نمود .

مهندس رضا بدرزاده گفت: با پیگیری های مسئولین استانی و شهرستانی و بخصوص مدیر عامل شرکت آب منطقه ای اردبیل مبلغ ۸۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات مدیریت بحران برای ساماندهی رودخانه مرزی بالهارود منظور گردیده است.

وی تصریح کرد: ساماندهی رودخانه مرزی بالهارود در بازه مهدیخانلو از اولویت های اصلی شرکت آب منطقه ای اردبیل بوده و مهندسین مشاور شرکت طرح عملیات اجرایی ساماندهی بازه مذکور را تهیه و اسناد و مدارک لازم جهت برگزاری مناقصه برای انتخاب پیمانکار را آماده نموده اند که با انتخاب پیمانکار در آینده نزدیک شاهد آغاز عملیات اجرایی خواهیم بود .

مهندس بدرزاده در پایان تعامل و همکاری شرکت آب منطقه ای اردبیل و فرماندهی هنگ مرزی را بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: در راستای ارتقاء همکاری مشترک برای حفاظت از رودخانه های مرزی تمامی تلاشهای خود را بکار خواهیم بست.

گفتنی است رودخانه بالهارود یا بلغارچایی یکی از رودخانه های مهم استان اردبیل بطول ۱۱۵ کیلومتر است که بعنوان مرز جمهوری اسلامی ایران با جمهوری آذربایجان می باشد .

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای اردبیل

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای اردبیل

    شركت آب منطقه‌ای اردبیل یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات