پیوست فرهنگی لازمه حفظ آبخوان های یزد

پیوست فرهنگی لازمه حفظ آبخوان های یزد

مدیرعامل شرکت اب منطقه ای یزد، با بیان این که شاید در گذشته آنچنان که باید و شاید به پیوست فرهنگی توجه نکرده ایم، گفت: پیوست فرهنگی لازمه حفظ آبخوان ها در یزد است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای یزد، «محمدمهدی جوادیان زاده» در حاشیه بازدید از خبرگزاری ایرنا یزد، ضمن تبریک روز خبرنگار، اظهار کرد: اطلاع رسانی صحیح، آموزش و الگوسازی در حوزه آب کشور، ارکان مهم مدیریت مصرف و راهکار صحیح حفظ منابع آبی موجود است که متاسفانه علی رغم اهمیت آن تا کنون الگوسازی صحیحی در این زمینه صورت نگرفته است.

وی با بیان این که در گذشته متاسفانه به پیوست های فرهنگی اهمیت چندانی داده نشده است، گفت: در سال های اخیر که مشکلات آبی به شکل جدی تری خود را نمایان  کرده است، فرهنگ سازی به عنوان یک اصل مهم مورد غفلت واقع شده درحالی که پیوست فرهنگی پروژه ها و فعالیت ها امری لازم و ضروری است.

مدیرعامل شرکت اب منطقه ای یزد، قرار دادن اطلاعات صحیح حوزه آب در اختیار عموم مردم به منظور افزایش آگاهی را بسیار مهم دانست و افزود: طرح احیا و تعادل بخشی که به منظور حفظ آبخوان های یزد در دست اقدام است، نیازمند پیوست فرهنگی است تا با جلوگیری از درج اطلاعات نادرست از سوی شبکه های غیر رسمی اطلاع رسانی، هدف خود را فراموش نکنیم.

وی در ادامه به وضعیت منابع آبی و بارش های اخیر استان اشاره کرد و گفت: با توجه به بارش های خوبی که طی دو سال اخیر در یزد داشتیم، میزان کسری مخزن به 260 میلیون مترمکعب در سال رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر میزان مصرف منابع آبی بیشتر از منابع موجود است براساس برنامه ریزی انجام شده میزان مصرف نباید بیشتر از 75 درصد ورودی سالیانه به آبخوان ها باشد در حالیکه میزان مصرف آب در استان یزد 130 درصد ورودی سالیانه آبخوان می باشد ، بنابراین باید میان این دو تعادل برقرار شود تا بتوانیم کسری مخزن را جبران کنیم.

این مسئول با بیان این که سند سازگاری با کم آبی در یزد با هدف صرفه جویی و کاهش مصرف منابع آبی تدوین شده است، تصریح کرد: این سند در بخش صنعت از طریق طرح تسهیل، تنفس و جریمه به مدیریت مصرف آب در این بخش اقدام می کند و در بخش شرب نیز افرادی که مصرفی پایین تر از الگوی مصرف دارند لوازم کاهنده با یارانه به انها داده می شود.

وی در پایان گفت: برای افرادی که بالای الگوی مصرف هستند جریمه درنظر گرفته شده است.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات