عملکرد بخش آب و فاضلاب در نیمه نخست امسال اعلام شد

عملکرد بخش آب و فاضلاب در نیمه نخست امسال اعلام شد

http://www.bananews.ir/وزارت نیرو عملکرد بخش آب و فاضلاب را در نیمه نخست سال جاری اعلام کرد که طی آن مصرف سرانه آب شهری کاهش یافت.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) بررسی دستاوردهای بخش آب و فاضلاب در نیمه نخست سال جهاد اقتصادی نشان دهنده کاهش مصرف سرانه آب شهری و توسعه شبکه آبرسانی روستایی است.

بر پایه این گزارش، در نیمه نخست امسال با اجرای طرح های اصلاح الگوی مصرف طبق سند ملی آب و بهنگام سازی سند مصرف بهینه آب، مصرف سرانه آب شهری به میزان ۴ لیتر به ازای هر نفر در شبانه روز کاهش یافته است. همچنین هدررفت واقعی شبکه آب به میزان ۰/۴ درصد کاهش یافت و تعداد آزمایشگاه های آب در کشور ۲۶ واحد افزایش یافته است.

نصب ۲۱ هزار و ۹۱۹ قطعه تجهیزات کاهنده مصرف با تخصیص ۲۵ میلیارد و ۹۷۱ میلیون ریال از محل اعتبار طرح مدیریت مصرف آب شهری و توسعه آب شیرین کن ها در ۹ سایت به ظرفیت ۲۵ هزرار متر مکعب در شبانه روز از جمله فعالیت های شاخص بخش آب و فاضلاب در نیمه نخست سال جهاد اقتصادی عنوان شده است.

در این مدت، تعداد ۸ واحد تصفیه خانه آب به ظرفیت ۵۸۱ هزار و ۵۰۰ مترمکعب در شبانه روز و ۲۵ واحد تصفیه خانه فاضلاب به ظرفیت ۷۹۰ هزار مترمکعب در شبانه روز به بهره برداری رسید. حجم مخازن آب شرب شهری ۳۰۰ هزار مترمکعب و حجم مخازن آب شرب روستایی ۱۱۵ هزار مترمکعب افزایش یافته است.

در نیمه نخست سال جهاد اقتصادی افزون بر اجرای ۴۷۷ کیلومتر خط انتقال و دو هزار و ۵۹۱ کیلومتر شبکه توزیع آب شهری و ۲۳۰۰ کیلومتر خط انتقال و ۲۷۵۰ کیلومتر شبکه توزیع آب روستایی و یکهزار و ۱۰۰ کیلومتر عملیات لوله گذاری فاضلاب نیز انجام شده است.

 

 

    نظرات