راه‌اندازی سیستم ویدیو کنفرانس بر بستر سرور اختصاصی شرکت آب...

مدیر فناوری اطلاعات و توسعه مدیریت شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی از راه‌اندازی سیستم ویدیو کنفرانس بر بستر سرور اختصاصی این شرکت خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی، سمانه عاملی اظهار داشت: این پروژه به منظور سهولت برگزاری جلسات بصورت مجازی و در راستای کاهش هزینه‌ها و کاهش مخاطرات ناشی از ویروس کرونا در برگزاری جلسات حضوری، نسخه سروری نرم‌افزار Adobe Connect بر بستر سرور اختصاصی شرکت نصب و راه‌اندازی شد. تمامی امورهای منابع آب شهرستان‌های زیرمجموعه و سالن جلسات ساختمان ستادی به زیرساخت‌ها و تجهیزات‌ لازم و با کیفیت مناسب شامل (سیستم کنفرانس صوتی، وب کم، میکروفن، اسپیکر، بستر ارتباطی و نمایشگر) برای برگزاری جلسه مجازی مجهز شده‌اند.

مدیر فناوری اطلاعات و توسعه مدیریت شرکت با تشریح وضعیت موجود گفت: وضعیت کنونی جامعه که ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا است؛ منجر به ایجاد شرایطی شده است که شکل اجرایی فرآیندهای برخی امور را به اجبار تغییر داده است. در این شرایط تهدید آمیز فرصت‌هایی نیز بوجود آمده که از آن جمله می‌توان به تغییر شکل و شیوه برگزاری جلسه‌های درون یا برون سازمانی اشاره کرد. تاکنون مرسوم بوده است که جلسه‌ها با حضور اعضا در یک اجتماع خاص و با تمهیدات لازم برگزار شود که هزینه‌هایی نظیر ایاب و ذهاب، پذیرایی، مستندسازی و نیز مشکلاتی نظیر عدم امکان حضور تمامی کارشناسان و مدیران مرتبط با توجه به محدودیت‌های ظرفیت مکانی محل برگزاری جلسه و هزینه‌های مرتبط با آن را شامل می‌شود. حال با شرایط موجود، فرصتی پیش آمده که جلسه‌ها بصورت مجازی و از طریق سیستم‌های ویدیو کنفرانس برگزار شود. که حاصل آن صرفه‌جویی در زمان و هزینه، افزایش بهره‌وری نیروی انسانی، امکان‌ مشارکت تعداد افراد مرتبط بیشتر در جلسه و سهولت دسترسی به اطلاعات و مستندات مورد نیاز مرتبط با هر موضوع در جلسه است.

سمانه عاملی افزود: در حال حاضر امکان برگزاری جلسه‌های مجازی در شبکه اینترانت بر بستر فیبر نوری اختصاصی و مبتنی بر سرویس دیتا MPLS با حداقل پهنای باند 3 مگابیت بر ثانیه (برای برگزاری جلسات داخلی شرکت و اداره/ امورهای منابع آب شهرستان‌ها)، شبکه اختصاصی آب کشور مبتنی بر سرویس MPLS (برای برگزاری جلسات با حوزه ستادی وزارت نیرو و شرکت مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران) با پهنای باند اختصاصی 2 مگابیت بر ثانیه و شبکه اینترنت با پهنای باند اختصاصی 30 مگابیت بر ثانیه همراه با وی‌پی‌ان (برای برگزاری جلسات با سایر شرکت‌ها و سازمان‌های همکار و نیز مشاورین و پیمانکاران) فراهم شده است. همچنین علاوه بر سیستم ویدیو کنفرانس اختصاصی شرکت مبتنی بر Adobe Connect ، زیرساخت لازم برای برگزاری جلسات از طریق نرم افزار Skype Business بر روی بسترهای پیش‌گفته نیز ایجاد شده است.

وی گفت: از ابتدای سال جاری (1399) تا کنون تعداد حدود 50 جلسه بین سازمانی بصورت مجازی و از طریق سیستم‌های ویدیو کنفرانس پیش‌گفته برگزار شده است که علاوه بر قابلیت‌ها و مزایای یاد شده، صرفه‌جویی هزینه بالغ بر 3500 میلیون ریال را در پی داشته است.

مدیر فناوری اطلاعات و توسعه مدیریت در پایان اظهار داشت: در حال حاضر برگزاری جلسه‌ها با محوریت حوزه فناوری اطلاعات شرکت انجام می‌شود که امید آنست که در آینده نزدیک با برنامه‌ریزی صحیح و تعیین الگوی مناسب برای برگزاری جلسات، آموزش افراد در حوزه‌های مختلف شرکت، توسعه زیرساخت و تأمین تجهیزات لازم برای سطوح مختلف مدیریتی، در راستای افزایش بهره‌وری، صرفه‌جویی در هزینه‌ها و مدیریت زمان، امکان برگزاری تمامی جلسات شرکت بصورت مجازی و با مدیریت خود حوزه‌ها را فراهم نماییم.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی

    شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات