کرونا مصرف آب خراسان شمالی را ۲۰ درصد بیشتر کرد

کرونا مصرف آب خراسان شمالی را ۲۰ درصد بیشتر کرد

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "غلامحسین ساقی" با بیان اینکه در چهار ماهه امسال، میزان تولید آب استان نیز ۱۶ درصد رشد داشته است، اظهار داشت: میزان تولید آب در این شرکت در چهار ماهه امسال ۲۴ میلیون و ۷۳۴ هزار مترمکعب بوده است که این رقم در مدت مشابه پارسال ۲۱ میلیون و ۳۲۱ هزار مترمکعب گزارش شده است.
وی گفت: کرونا، سبب شده تا زحمات کارکنان این شرکت چند برابر شود و ما تلاش داریم آب مورد نیاز شهروندان بویژه در این شرایط که مصرف برای شست و شو و رعایت بهداشت ضروری است، دچار مشکل نشود.
ساقی تصریح کرد: از آغاز شیوع ویروس کرونا و البته در روزهای پایان اسفندماه پارسال، که شاهد افزایش میزان مصرف آب بودیم، تلاش شد تا تامین آب مشترکان دچار مشکل نشود، اکنون هم از مشترکان انتظار می‌رود در روزهای تابستان، مصرف آب را مدیریت کنند تا مشکلی در این زمینه بروز نکند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی با اشاره به رکورد میزان مصرف آب در روز عید قربان امسال، گفت: در روز جمعه گذشته، میزان مصرف آب از همان ساعات ابتدایی صبح، یعنی ساعت ۶ به بیش از میانگین رسید و رکورد زد.
وی تصریح کرد: میانگین مصرف آب در شهر بجنورد، ۷۰۰ لیتر بر ثانیه است اما در روز عید قربان، از همان ساعات ابتدایی صبح، میزان مصرف از این رقم بالاتر رفت و برای ۶ ساعت، به هزار و ۳۰۰ لیتر بر ثانیه رسید.
وی گفت: افزایش میزان مصرف آب در بسیاری از شهرهای استان خللی در تامین آب مورد نیاز شهروندان ایجاد نکرد اما با توجه به گل آلودگی و خروج آب سد شیرین دره از مدار مصرف بجنورد، شهروندان مرکز استان در طی سه روز با قطعی و یا افت فشار آب روبه رو شدند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی با اشاره به کشتار دام در منازل در روز عید قربان، گفت: در روز عید، فاضلاب شهر بجنورد، رنگ خون به خود گرفته بود و تخلیه اعماء و احشاء دام ذبح شده به منهول فاضلاب موجب اختلال در فرآیند تصفیه‌خانه فاضلاب شد.
شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی بیش از ۲۰۰ هزار مشترک آب در شهرها، ۱۲۱ هزار مشترک آب در روستاها و ۶۰ هزار مشترک فاضلاب دارد.
استان خراسان شمالی از چهارم مردادماه در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته که این وضعیت همچنان برقرار است.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات