نصف شدن مصرف انرژی با اجرای مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان

نصف شدن مصرف انرژی با اجرای مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان


رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان می گوید: با اجرای مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان در ساختمان‌های در حال ساخت تا ۵۰ درصد قابلیت کاهش مصرف انرژی وجود دارد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان، مهندس کمال دویده گفت: یکی از مهمترین مباحث در مصرف انرژی ساختمان وضعیت عایق دیوارها، پنجره‌ها و سایر موارد است که در خصوص آن‌ها استانداردی تحت عنوان مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان تدوین شده است، این مبحث در سال ١٣٧٠ به تصویب هیات وزیران رسید و اجرای آن در ساختمان‌های کشور الزامی شد.

وی با بیان اینکه با اجرای مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان در ساختمان‌های در حال ساخت تا ۵۰ درصد قابلیت کاهش مصرف انرژی وجود دارد, اظهارداشت: با گران شدن حامل های انرژی، صرفه جویی در سوخت برای مردم اهمیت بیشتری پیدا کرده است از اینرو در ساخت و سازها باید به مبحث ١٩ توجه بیشتری شود تا از این رهگذر در مصرف انرژی صرفه جویی شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان خاطر نشان کرد: مردم بر این باورند که اجرای مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان سبب افزایش هزینه‌های ساختمان می‌شود در حالی که اگر این مبحث به‌ درستی اجرا شود، علاوه بر کاهش هزینه‌های اولیه ساخت، هزینه‌های بهره‌برداری و مصرف انرژی ساختمان نیز برای مصرف‌کننده سودآور خواهد بود.

وی بر آموزش متخصصین و مسئولان در خصوص اجرای مبحث ۱۹ تاکید کرد و گفت: گسترش فرهنگ بهینه‌سازی باید بیش از پیش مورد توجه بخش‌های ساخت‌وساز قرار گیرد تا بتوانیم بخشی از انرژی‌های هدر رفته در سالیان قبل را جبران کرده و با آینده نگری بیشتر، میزان قابل توجهی انرژی‌های ملی را برای آیندگان ذخیره کنیم.
لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

      نظرات