150 هزار مترمربع از معابر منطقه 4 سال 98 آسفالت و  ...

150 هزار مترمربع از معابر منطقه 4 سال 98 آسفالت و ...

150 هزار مترمربع از معابر منطقه 4 سال 98 آسفالت و روکش‌آسفالت شده است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، بتول گندمی در حاشیه بازدید از شهرداری منطقه 4، با بیان اینکه این منطقه یکی از مناطق قدیمی مشهد است و بخش‌هایی از آن، بویژه نقاطی که در پیوند با منطقه ثامن است، ساکنان قدیمی مشهد و بافت آن جزو هویت تاریخی شهر محسوب می‌شود، اظهارکرد: شورای پنجم در راستای سیاست توسعه متوازن و عدالت‌محور، اعتبارات مختلفی را برای منطقه 4 تخصیص داده و با اجرای پروژه‌های مختلف بدنبال افزایش رضایتمندی ساکنان است.

گندمی در ادامه گفت: بسیار خرسندیم که براساس آخرین گزارش‌ها و نظرسنجی‌های انجام شده، شهروندان منطقه 4 رضایتمندی بیشتری نسبت به گذشته از حوزه مدیریتی منطقه داشته‌اند، گفت: بابت همه این تلاش‌ها، قدردان زحمات هستیم؛ تلاش‌هایی موجب افزایش رضایت عمومی شده و اعتماد مردم نسبت به شهرداری و مدیریت را فزونی بخشیده است.

وی با بیان اینکه بدون شک کار و فعالیت در برخی مناطق، از سختی‌های بیشتری برخوردار بوده و فشارها مضاعف هستند، افزود: کمبودهای زیادی در مناطق 4 و 5 و 6 شهرداری وجود دارد که شهروندان ما انتظار دارند این کمبودها برطرف شود و این موضوع باید پیوسته مدنظر همکاران شهرداری و مدیریت مجموعه باشد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد خاطرنشان کرد: خوشبختانه از ابتدای فعالیت شورای پنجم تاکنون اقدامات ارزشمندی با توجه به ظرفیت‌های منطقه انجام شده که یکی از شاخص‌ترین آنها، گود کشتی باچوخه شهیدبابانظر است؛ خوشحالیم که این پروژه آماده بهره‌برداری است و متاسفانه بعلت شیوع ویروس کرونا فعلا نمیتوان رویدادی را در آن برگزار کرد.

گندمی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به اینکه منطقه 4 شهرداری از نظر تراکم جمعیتی وضعیت خاصی دارد، افزود: این تراکم جمعیتی سبب شده تا از نظر سرانه‌ها، شرایط مناسبی نداشته باشیم؛ در عین حال توسعه فضای سبز و زیرساخت‌های خدمات شهری مورد توجه ما بوده و گام‌هایی جهت بهبود سرانه‌ها برداشته شده است.

وی همچنین گفت: یکی از اقدامات ضروری برای منطقه 4، اجرای کانال‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی است و در بخش‌هایی چون کانال‌های جمع‌آوری آب های سطحی و جمع‌آوری فاضلاب همچنان نیازمند توجه و هدایت و کمک مالی ستاد هستند؛ شورای شهر و کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر نیز تلاش خواهد کرد تا اعتبار لازم تخصیص داده شده و از نارضایتی مردم کاسته شود.

گندمی از فعال بودن دو دفتر تسهیلگری در سطح منطقه 4 شهرداری خبرداد و اظهارکرد: به منظور نوسازی و بهسازی بافت‌ها، باید از ظرفیت این دفاتر و نیز مشوق‎‌هایی که شورای شهر برای بافت‌های ناکارآمد و فرسوده درنظر گرفته استفاده شود؛ خوشبختانه یکی از مهمترین مصوبات حمایتی و مشوق شورای پنجم در این خصوص که فرایندهای خود را طی کرده و به مرحله ابلاغ رسیده و ظرفیت بسیار خوبی را در اختیار مناطق کم‌برخوردار شهرداری مشهد، از جمله منطقه 4 قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه شورای پنجم، طی 3 سال اخیر بخش زیادی از اعتبارات را در راستای توسعه پایدار و متوزان مناطق کم‌برخوردار اختصاص داده است، گفت: خوشبختانه سال گذشته 150 هزار مترمربع از معابر منطقه 4 آسفالت و روکش آسفالت شده و امسال هم بخش‌هایی در دستورکار است که امیدواریم تا پایان سال، معابر خاکی ما به صفر و یا حداقل ممکن برسد.

گندمی در ادامه تاکید کرد: شهرداری در تمام بخش‌ها، پیوسته باید رضایت عمومی و پاسخگویی درست و دقیق به شهروندان را سرلوحه کار خود قرار دهد.

وی در ادامه از اصلاح یکی از مصوبات شورای شهر برای حوزه‌های 4 و 5 درآمدی خبرداد و گفت: بخش وسیعی از منطقه 4 شهرداری شامل حوزه 5 درآمدی می‌شود؛ براساس این مصوبه، تخلفات مربوط به سال‌های 87 تا 93، با توجه به مصوبه سال 85 و تفاهم فیمابین شهردار وقت و رئیس شورای شهر، بدون افزایش قیمت محاسبه و اخذ خواهد شد.

گندمی خاطرنشان کرد: امیدواریم هیات تطبیق هم با نظر مثبت، این اصلاح مصوبه را تایید نماید تا شهروندان عزیز این مناطق متضرر نشوند و به عدالت با آنها برخورد شود.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات