اجراي پايلوت طرح ملي كمربند هارنس در توزيع برق ...

به گزارش پايگاه خبري توانير و به نقل از روابط عمومي شركت توزيع برق استان مركزي، با حضور "مهندس جريان قلم" رييس گروه هاي ايمني توانير و گروه هاي اجرايي برقكاري از شركت توزيع برق كردستان در شهرستان ساوه ، فاز نهايي كاربرد كمربند هارنس در صنعت توزيع برق به عنوان جايگزين كمربندهاي كنوني برقكاران با موفقيت مورد بررسي وآزمايش ميداني قرار گرفت.
براساس اين گزارش ،رساندن ريسك ناشي از خطر سقوط قبل از استقرار كامل روي شبكه به حد صفر، جهت انجام تعميرات ايمن روي شبكه هاي با آرايش جلوبر و نيز امداد و نجات افراد حادثه ديده از روي شبكه و اجراي كامل ماده قانوني حفاظت كار در خصوص مهار فرد صعود كننده از ارتفاع 1.2متري به وسيله ابزار هارنس با شرايط بومي صنعت برق به عنوان جايگزين كمربندهاي قديمي براي اولين بار در كشور به وسيله شركت توزيع نيروي برق استان مركزي اجرا شد.
صعود و فرود برقكاران از پايه هاي برق با استفاده از يراق بومي سازي شده و به وسيله كمربند هارنس انجام مي شود و كمربندهاي قديمي جمع آوري خواهدشد.
براساس مطالعات علمي انجام شده از سوي دفتر ايمني شركت توزيع نيروي برق استان مركزي و تحليل سلسله مراتبي ايمني نيز اين تكنولوژي از ضريب ايمني و پايايي برخوردار است .
گفتني است ،تهيه مشخصات فني والزامات بكارگيري سيستم جلوگيري از سقوط هارنس يكي از ماموريت هاي ويژه ملي ابلاغيه توانير از جانب وزارت نيرو است كه در شركت توزيع برق استان مركزي كليد خورد.
لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات