ساخت بزرگترین مرکز دفن بهداشتی پسماند شمالغرب در تبریز

ساخت بزرگترین مرکز دفن بهداشتی پسماند شمالغرب در تبریز


به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی،  حمید قاسمی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان شرقی گفت: این پروژه یکی از پروژه های مهم و بزرگ استان و کشور است.

وی افزود:هدف از این پروژه کاهش مخاطرات زیست محیطی دفن پسماندهای شهری و پزشکی بوده و امیدواریم در کوتاهترین زمان سلول های دفن بهداشتی آماده شوند.

قاسمی با بیان اینکه دفن بهداشتی با رعایت کلیه اصول فنی و زیست محیطی یکی از ارکان مهم مدیریت دفع پسماند ها می باشد افزود ، انشالله با راه اندازی و بهره برداری به موقع از این سیستم در کنار اجرایی نمودن اصولی سایر ارکان مدیریت پسماند از جمله تفکیک از مبدا و بازیافت می تواند شهر تبریز به یکی از شهر های نمونه در بحث مدیریت پسمانذ و کاهش و کنترل آلایند های زیست محیط ناشی از آن معرفی کرد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی در پایان با تاکید بر اینکه اگر جمع‌ آوری پسماندهای شهری به خوبی مدیریت نشود به یک معضل زیست‌ محیطی تبدیل می‌شود، افزود: بنابراین ضرورت دارد شهرداری های سایر شهرهای استان با مدیریت صحیح، نسبت به جمع‌آوری و دفن زباله‌های خانگی و صنعتی اقدام کنند و این پروژه می تواند نمونه خوبی برای سایر شهرهای استان نیز باشد.
لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات