معکوس‌شمار دوم برای اجرای طرح‌تفصیلی تهران

معکوس‌شمار دوم برای اجرای طرح‌تفصیلی تهران

http://www.bananews.ir/مدیر کل دفتر شهرسازی شهرداری‌تهران از اجرای قریب‌الوقوع طرح تفصیلی تهران خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مجید پاکساز در گفت‌وگو با دنیای‌اقتصاد ضمن اشاره به مراحل پایانی بررسی جزئیات طرح تفصیلی در کمیسیون ماده۵ اعلام کرد: روز گذشته جلسه دیگری در کمیسیون ماده۵ برای تصویب نهایی طرح تفصیلی تهران برگزار شد و حداکثر به دو سه جلسه دیگر نیاز است.

مدیر کل دفتر شهرسازی و طرح شهری تصریح کرد: با تایید نهایی کمیسیون ماده۵، طرح تفصیلی قابلیت ابلاغ توسط شهردار تهران را پیدا می‌کند.

پاکساز پیش‌بینی کرد: ظرف یکی دو ماه آینده، طرح تفصیلی تهران ابلاغ شود.

طرح تفصیلی، تهران را به ۴ پهنه تقسیم می‌کند که زمین‌ها و ساختمان‌ها برحسب اینکه در کدام یک از این پهنه‌ها قرار دارند، کاربری مسکونی، اداری، مختلط و فضای سبز پیدا خواهند کرد و بعد از ابلاغ طرح، هر نوع تغییر کاربری در پهنه‌های مصوب ممنوع می‌شود.

مدیرکل شهرسازی و طرح‌های شهری شهرداری تهران همچنین در گفت‌وگو با روابط عمومی شهرداری با تاکید بر اینکه همه پروانه‌هایی که توسط شهرداری صادر می‌شود بر اساس مستندات قانونی و مصوبات شورای اسلامی ‌شهر است، گفت: همه مراحل صدور پروانه به صورت سیستمی ‌انجام می‌شود و قابل پیگیری است و می‌تواند مورد رصد قرار گیرد.

پاکساز با اشاره به موضوع تراکم در مباحث ساخت و ساز گفت: در ادبیات شهرسازی بحث تراکم در خصوص تراکم شهرسازی، تراکم ساختمانی و تراکم جمعیتی مطرح است که هریک از این مباحث تعریف جداگانه ای دارد.

وی افزود: آنچه در خصوص تراکم ساختمانی بیشتر از سایر موضوعات تراکم مطرح است در واقع تراکمی‌ است که هر ساختمان مسکونی و غیرمسکونی می‌تواند به ساخت‌وساز اختصاص دهد.

وی تصریح کرد: برای این موضوع تراکم مالی در نظر گرفته می‌شود که این تراکم، عوارضی است که برای ساخت‌وساز دریافت می‌شود و نحوه محاسبه آن بر پایه تراکم مالی ۱۲۰ درصد محاسبه می‌شود.

 

    نظرات