هماهنگی حوزه های معاونت حمل و نقل و عمران باعث پویایی و فعال شدن شهر می شود

هماهنگی حوزه های معاونت حمل و نقل و عمران باعث پویایی و فعال شدن شهر می شود

به گزارش شهریار، مهدی یوسفی در نشست مشترک معاونت حمل و نقل با معاونت عمرانی فنی شهرداری تبریز گفت: حوزه های حمل و نقل و عمرانی به مانند دوبال یک پرنده هستند که نبود هر یک موجب لنگ شدن همه کارها خواهد شد. چرا که اغلب کارهای حوزه عمرانی ، حمل و نقلی است.

معاون حمل و نقل شهردار تبریز با بیان اینکه موفقیت هر دو حوزه رابطه مستقیم با یکدیگر دارد و توافق و تفاهم این دو حوزه  و هماهنگی آنها باعث پویایی و اکتیو شدن شهر خواهد شد.

وی ادامه داد: در راستای همین هماهنگی  تغییراتی باید انجام شود و سیستمهای هر دو حوزه باید به روز شوند و وظایف  سازمانهای تابعه  باز تعریف شود تا آنچه ایده آل شهر و شهرداری و مردم هست به دست بیاید.

رییس کمیته فنی مشترک شورای ترافیک استان اظهار داشت: در سالهای ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۷ بر اساس سیاستهای حوزه عمران و حمل و نقل، همکاری  انجام شد و نقاط حادثه خیز شناسایی و اصلاح گردید و همین امر باعث شد در سال ۱۳۹۷، تلفات جانی در تصادفات شهری از ۱۹۷ نفر به ۹۷ نفر برسد و شهر تبریز به عنوان الگو برای سایر شهرها معرفی گردد و  شهردار تبریز از طرف رییس جمهور مورد تقدیر قرار گرفت.

عضو شورای ترافیک استان با بیان اینکه متاسفانه در سال ۱۳۹۸  این جایگاه را از دست داده ایم گفت: باید دلایل به صورت فنی بررسی شود و با کار مضاعف مجددا به همان شاخصها برگشته و جبران خسارت کنیم.

یوسفی با تاکید مجدد بر هماهنگی معاونتهای عمرانی و حمل و نقل شهرداری تبریز ادامه داد: پروژه هایی که تعریف میشود زحمتش  را حوزه عمران میکشد لذتش را حمل و نقل میبردو این در سیستم پویا امری طبیعی هست.

معاون شهردار تبریز ابراز داشت: در بحث آموزش کار کمتری صورت گرفته  و بایستی کارهای اساسی و زیر بنایی انجام شود. وی با تاکید بر کار تخصصی در هر دو حوزه ادامه داد: اعتقاد دارم کارهای این دو حوزه باید به صورت تخصصی انجام شود تا مشکلی پیش نیاید. یوسفی همچنین با اشاره به مشکلات ناشی از عدم رعایت  یا عدم اجرای مصوبه های کمیته فنی در بعضی از مناطق شهرداری گفت: توصیه میکنم به هیچ عنوان بدون مصوبه کاری انجام نشود. ایجاد سرعت کاه، نصب مانع یا هر چیزی که منجر به حادثه ای شود موجب بروز مشکلاتی خواهد شد و طبق بند ۳ تبصره ۱۴ آیین نامه راهنمایی رانندگی باید شخص مدیر جوابگو باشد.

رییس کمیته فنی مشترک از اعلام آمادگی این کمیته برای همکاری  با مناطق  و سازمانهای مختلف شهرداری نسبت به اصلاح مصوبه هایی که به هر دلیلی قابلیت اجرایی ندارد  خبر داد و گفت: هر کدام از مصوبه هایی که قابلیت اجرایی ندارد و به فرد آسیب می رساند و یا مشکلی در اجرای این مصوبات هست کمیته فنی می تواند با فوریت نسبت به اصلاح آنها اقدام کند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات