رفع تصرف بیش از ۳ هزار متر مربع از اراضی بستر و حریم فیروزکوه

مدیر امور منابع آب فیروزکوه از رفع تصرف ۳ هزار و ۵۰۰ مترمربع از اراضی بستر و حریم مسیل های واقع در محدوده عملکرد این امور خبر داد.

به گزارش روابط عمومی  شرکت آب منطقه ای تهران، "وحید مرادی نسب" با اعلام این مطلب اظهار کرد: با همکاری گروه گشت و بازرسی آب های سطحی و واحد حقوقی این امور ۳۵۰۰ مترمربع از اراضی بستر و حریم مسیل های واقع در محدوده اراضی پلنگ آب و بادرود با اخذ دستور قضایی از دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فیروزکوه  با استناد به تبصره ۴ ماده ۲ قانون توزیع عادلانه آب  و در معیت مامورین نیروی انتظامی منطقه رفع تصرف گردید.

وی افزود: طی این عملیات ۶ مورد فنس کشی به طول ۶۰۰ متر  و همچنین دو مورد نصب درب فلزی در یک روز کاری جمع آوری گردید.

مرادی نسب گفت: در راستای صیانت و حفاظت از رودخانه ها و مجاری آب های سطحی و جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز در حریم و بستر رودخانه ها، گروهای گشت و بازرسی این امور بطور روزانه و مستمر در منطقه در حال گشت زنی بوده و به محض شناسایی هرگونه تصرفات غیر مجاز در بستر رودخانه ها و مسیل ها فوراً اقدامات قانونی لازم جهت رفع تصرف صورت می گیرد.

وی یادآور شد: در ابتدا اخطاریه لازم به متخلف یا متخلفین جهت رفع تخلف ابلاغ و در صورت بی توجهی و عدم استنکاف به اخطارها با اخذ دستور قضایی نسبت به برخورد قاطع با متخلفان اقدام می شود؛ زیرا رودخانه ها یکی از مهمترین منابع تامین آب شرب و تغذیه کننده سفره های زیرزمینی می باشد که باید از آنها به عنوان انفال عمومی و ثروت ملی حفاظت کرد تا شرایط لازم و کافی جهت عبور ایمن جریان آب و سیلاب های احتمالی فراهم باشد.

مدیر امور منابع آب فیروزکوه در پایان خاطر نشان کرد: امور منابع آب شهرستان فیروزکوه با توجه به وظیفه ذاتی خود بر اساس قانون با هر گونه تخلف در زمینه منابع آب های سطحی و زیرزمینی با اهتمام جدی برخورد قانونی خواهد نمود.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای تهران

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای تهران

    شركت آب منطقه‌ای تهران یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات