لزوم تامین آب مورد نیاز شبکه مغان با رهاسازی آب از سد خداآفرین

مدیر امور منابع آب مغان به همراه معاون بهره برداری و امور مشترکین شرکت بهره برداری مغان و مدیر بهره برداری سد خداآفرین از سد مخزنی خداآفرین بازدید و بر لزوم تامین آب مورد نیاز شبکه مغان با رهاسازی آب از این سد تاکید کرد.

مهندس اصغر احمدنژاد گفت: با توجه به وقوع پیک آبیاری و همزمانی آبیاری محصولات کشت بهاره و کشت دوم لازم است با افزایش رهاسازی آب جهت تامین آب مورد نیاز شبکه مغان از سد خداآفرین اقدام شود.

وی افزود: در ادامه این برنامه همچنین در دیدار با عوامل بهره برداری سد میل و مغان و ملاقات حضوری با مسئولین بهره برداری و کارشناسان کشور جمهوری آذربایجان در خصوص اجرای پروتکل تنظیم شده در خصوص تقسیم آب و بهره برداری مشترک از آب رودخانه ارس تاکید شد.

مهندس احمد نژاد در ادامه با اشاره به لزوم رعایت الگوی کشت در شبکه مغان توسط بهره برداران و مشترکان شبکه عنوان کرد: در سال زراعی جاری بیش از ۷۰ درصد مساحت تحت پوشش شبکه مغان به کشت محصولات بهاره اختصاص یافته است و همزمانی آبیاری محصولات کشت ثانویه و بهاره و مراجعه همزمان زارعین شبکه جهت آبیاری مزارع خود شبکه را با پیک آبیاری مواجه نموده است.

مدیرامور منابع آب مغان تصریح کرد: علی رغم تمامی مشکلات و محدودیت ها تمامی عوامل شبکه مغان تلاش شبانه روزی خود را جهت تامین آب مورد نیاز مشترکین شبکه بکار بسته اند.

وی با اشاره به محدودیت های منابع آبی و محدودیت سازه های انتقال آب شبکه مغان و مشکلات ذخیره سازی آب در سدهای مخزنی بالادست و برداشت آب از رودخانه مرزی و مشترک ارس از مشترکین و زارعین زحمتکش شبکه بزرگ مغان درخواست کرد که با رعایت الگوی کشت مصوب شبکه و انجام بموقع عقد قرارداد آبیاری، ما را در ارائه خدمات مطلوب یاری نمایند .

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای اردبیل

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای اردبیل

    شركت آب منطقه‌ای اردبیل یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات