متاسفانه کمک های مالی شهرداری برای مقابله با  ...

متاسفانه کمک های مالی شهرداری برای مقابله با ...

متاسفانه کمک های مالی  شهرداری برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی صرف هزینه‌های جاری می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، بتول گندمی در جلسه تهیه طرح بانک اطلاعاتی و ساماندهی متکدیان، بی‌خانمان‌ها و افراد ولگرد و معتادان متجاهر از طریق تفاهمنامه با دستگاه های مسئول، اظهارکرد: از منظر قانون، شهرداری صرفا مسئول جمع‌آوری متکدیان است و دستورالعملهای ابلاغ نیز ، شهرداری را به کمک سایر دستگاه‌ها فراخوانده تا اقدامی درخور انجام شود.

گندمی با بیان اینکه تهیه بانک اطلاعاتی آسیب‌دیدگان اجتماعی اقدام بسیار ارزشمندی است، گفت: این بانک باید در اختیار مجموعه‌های دخیل و ذی‌نقش قرار گیرد و از ظرفیت آن بهره گرفت تا خروجی مطلوب حاصل شود.

وی در ادامه افزود: شورای شهر مشهد در سال 99 حدود 10 میلیاردتومان برای مقابله و کنترل آسیب‌های اجتماعی درنظرگرفته است؛ 3.5 میلیاردتومان بابت کمک به نرامز نگهداری معتادان متجاهر، 1.5 میلیاردتومان برای جمع‌آوری متکدیان و 4.5 میلیاردتومان نیز هزینه خانه سبز.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد با بیان اینکه شورای پنجم شهر مشهد علاوه بر کمک‌های مالی، ظرفیت اراضی و املاک خود را هم با حفظ مالکیت در اختیار مجموعه‌هایی سازمانهای مردم نهاد و بهزیستی و... قرار داده است، تصریح کرد: متاسفانه عمده کمک های نقدی شهرداری صرف تامین هزینه‌های جاری می‌شود؛ درصورتیکه این حمایت‌ها باید به بخش تامین زیرساخت‌ها اختصاص پیدا کند.

گندمی گفت: طی 5 سال اخیر بالغ بر 20 میلیاردتومان کمک نقدی پرداخت صرف شده که می‌توانسته در بخش تمهیدات برای استقرار و نگهداری بکار آید.

وی افزود: مدیریت شهری مشهد آمادگی دارد با حفظ مالکیت، م مشروط به حضور و مسئولیت پذیری همه ی دستگاه های متولی ظرفیت های زیرساختی مقابله و کنترل آسیب های اجتماعی را ایجاد کند.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات