ابلاغ ممنوعیت نگهداری دام در...

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری یزد با اشاره به ضرورت جلوگیری از نگهداری دام در مناطق شهری، گفت: برای انتقال دامداری‌های درون شهر یزد، زمینی به صورت موقت برای نگهداری دام‌ها در کنار کشتارگاه صنعتی یزد در نظر گرفته شده است.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری یزد - محمد رضا دشتی اظهار کرد: بر اساس قانون، شهرداری مؤظف است از فعالیت و احداث واحدهایی مزاحم از جمله واحدهایی که صدا، آلودگی، بو و انواع آلودگی دارد در مناطق شهری جلوگیری کند.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری یزد با بیان اینکه در این قانون تاکید شده که هر واحدی قبل از تصویب این قانون به وجود آمده باید تعطیل شود گفت: 10 روز مهلت اعتراض به فرد متخلف در این حوزه داده شده تا بتواند اعتراض خود را بیان کند.

وی در ارتباط با ممنوعیت فعالیت واحدهای دامی در منطقه امام رضا(ع) یزد، گفت: متاسفانه در این منطقه دامداری و دامپروری از گذشته ایجاد شده و الان هم برخی از آنها فعالیت دارند.

دشتی افزود: پیش از این شهرداری تعداد زیادی از این افراد را از منطقه شهری خارج کرده و به تعداد زیادی از آنها هم زمین از طرف جهاد کشاورزی واگذار شده و به این نقاط منتقل شدند.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری یزد اضافه کرد: البته متاسفانه تعداد زیادی زمین دریافت کردند ولی دامداری خود را از منطقه شهری منتقل نکردند و به نوعی هم زمین گرفتند و هم کار خود را در محدوده شهری حفظ کردند.

وی با بیان اینکه میزان شکایات از این مشاغل نسبت به سال‌های قبل بیش از 4 برابر شده، افزود: به طور معمول حداکثر در طول 10 روز پس از اخذ شکایت، اخطار صادر می‌شود و اگر فرد به نظر سازمان یا شهرداری اعتراض داشت می‌تواند در مدت 10 روزه اعلام کند تا در کمیسیون بند 20 بررسی شود.

دشتی تصریح کرد: در صورتی که فرد هم متخلف شناخته شود و تاکید بر انتقال فعالیت شود، زمان مشخصی در نظر گرفته می‌شود که فرد بتواند اقدام به انتقال کسب و کار خود به خارج از محدوده شهری و استقرار در نقاط مشخص شده کند.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری یزد با تاکید بر اینکه نگهداری دام در مناطق شهری خلاف قانون است، گفت: بعضی افراد توقع دارند که به آنها زمین واگذار شود و بعد آنها کار خود را منتقل کنند، در حالی که کار آنها از ابتدا خلاف بوده است.

وی ادامه داد: با این حال در کنار کشتارگاه صنعتی یزد، زمینی در نظر گرفته شده که بتوانند به صورت موقت یا دائم دام خود را در این منطقه نگهداری کنند تا زمانی که بتوانند زمینی دریافت کرده و اقدام به ساخت دامداری کنند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری یزد

    منبع خبر

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد یک شهرداری در شهر یزد می باشد

      نظرات