اتخاذ رویکرد فرهنگی در حوزه حمل و نقل و ترافیک ضرورت دارد / استفاده از ظرفیت های فرهنگسراها برای آموزش و ارتقای فرهنگ ترافیک

اتخاذ رویکرد فرهنگی در حوزه حمل و نقل و ترافیک ضرورت دارد / استفاده از ظرفیت های فرهنگسراها برای آموزش و ارتقای فرهنگ ترافیک

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری ارومیه بر ضرورت اتخاذ رویکرد فرهنگی در حوزه حمل و نقل و ترافیک تاکید کرد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه؛ سیروس ذاتی با بیان اینکه توسعه حمل و نقل شهری بدون پشتوانه فرهنگی نمی تواند دستاوردهای زیادی داشته باشد، گفت: در حوزه ترافیک هم اگر بستر سازی فرهنگی صورت نگیرد یا به عبارتی اگر فرهنگ ترافیک بهبود پیدا نکند، سایر اقدامات اجرایی و عمرانی هم برای روان سازی و کاهش ترافیک کم رنگ می شود.

وی با اشاره به آمار فوتی های ناشی از تصادفات، بیان کرد:  براساس آمار ارائه شده توسط پلیس  راهنمائی و رانندگی استان57 درصد فوتی های ناشی از تصادفات درون شهری، عابرین پیاده هستند.

ذاتی افزود:  این موضوع نشان از آن دارد که حوزه فرهنگ ترافیک هم راستا با فعالیت های اجرایی توسعه پیدا نکرده است به این معنا که اگر ما برای کاهش ترافیک هراندازه معابر را گسترش دهیم ولی شهروندان به قوانین و قواعد راهنمایی و رانندگی پایبند نباشند، هم ترافیک کم نخواهد شد و هم ممکن است تصادفات بیشتر شود.

وی با اشاره به ظرفیت های شهرداری ارومیه برای انجام فعالیت های فرهنگی در حوزه فرهنگ حمل و نقل و ترافیک گفت: پارک آموزش ترافیک یکی از ظرفیت های شهر ارومیه برای آموزش و بهبود فرهنگ ترافیک برای کودکان م نوجوانان در سطح زیربنایی است اما به تنهایی پاسخگوی ضرورتهای این حوزه نیست.

ذاتی عنوان کرد: می توان از ظرفیت های فرهنگسراهای سطح شهر برای آموزش و ارتقای فرهنگ ترافیک  برای جامعه هدف گسترده تری استفاده کنیم و در این خصوص آماده همکاری با مجموعه های فرهنگی، ادارات، اصحاب رسانه و محلات مختلف هستیم.

وی خاطرنشان کرد: اتخاذ رویکرد فرهنگی درکنار سایر اقدامات برای توسعه حوزه حمل و نقل و ترافیک شهر ارومیه بسیار ضروری است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری ارومیه گفت:  ما در این مجموعه، اقدامات زیادی انجام داده ایم ولی این مهم نیازمند همکاری بین سازمانی و مشارکت مردم است و در این راستا چشم انداز مجموعه معاونت حمل و نقل و ترافیک هم به سمت اقدامات فرهنگی در این حوزه تغییر کرده و در آینده نزدیک شهروندان شاهد این تغییر رویکرد خواهند بود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ارومیه

    منبع خبر

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه یک شهرداری در شهر ارومیه می باشد

      نظرات