تقویت همکاری‌های مشترک برای راه‌اندازی شبکه معابر  ...

تقویت همکاری‌های مشترک برای راه‌اندازی شبکه معابر ...

تقویت همکاری‌های مشترک برای راه‌اندازی شبکه معابر عمومی و ارتقای امنیت در منطقه ثامن

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، روز گذشته معاون رئیس کل دادگستری خراسان رضوی در امور اجتماعی و پیشگیری از جرم، دادیار معاوتت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و حفظ حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان، معاون دادستان مشهد، رئیس مجتمع قضایی ثامن، بهمراه احمد نوروزی و سیدمحسن حسینی‌پویا، رئیس و نایب رئیس کمیته نظارتی منطقه ثامن و جمعی از مدیران شهری با هدف آشنایی بیشتر و بررسی آخرین وضعیت طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی از پروژه‌های این طرح ملی بازدید کردند.

حسینی‌پویا درخصوص این بازدید گفت: با توجه به حضور نمایندگان دستگاه قضایی در جلساتی که برای منطقه ثامن تصمیم‌گیری می‌شود و موضوعات مربوط به حقوق مکتسبه و حقوق شهر، بنا به درخواست مسئولین این حوزه و همچنین مدیران منطقه ثامن، برنامه بازدید از سطح منطقه و آشنایی بیشتر با مسائل و مشکلات بافت پیرامونی حرم مطهر در برنامه قرار گرفت.

وی با بیان اینکه پیشتر نیز بازدیدهای مختلفی توسط مسئولین قضایی از منطقه ثامن انجام شده بود، اظهارکرد: در این بازدید هم، برخی تصمیمات مربوط به گذشته مورد بحث قرار گرفت و در کلیت مقرر شد، یکسری اقدامات توسط شهرداری در راستای حفظ حقوق شهروندان انجام شود.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر مشهد افزود: از جمله این اقدامات میتوان به هماهنگی‌های بین بخشی با دستگاه‌های دخیل چون میراث فرهنگی، آستان قدس رضوی، اوقاف و ... اشاره کرد تا از این طریق موانع پیش روی برخی از پروژه‌ها برداشته شود و فرآیند پیشبرد امور تسهیل و تسریع شود.

حسینی‌پویا با بیان اینکه در سال‌های قبل به علت نارسایی‌های ناشی از اجرای طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی ساکنان با مشکلات متعددی درگیر بودند، گفت: خوشبختانه طی 3 سال اخیر اقدامات مختلفی در جهت افزایش سطح ایمنی، امنیت و سکونت‌پذیری بافت انجام شده که از جمله آنها میتوان به نصب بیش از 600 پرژکتور و تامین روشنایی مناطق ناامن، ساماندهی گذرها، پوشش کارگاه‌های ساختمانی، ساماندهی روزبازارها و سایر الزاماتی که برای زندگی عادی در این منطقه مورد نیاز است، اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این اقدامات، مسئولان قضایی در قیاس با گذشته، نگاه مثبتی به عملکرد مدیریت شهری و تأمین امنیت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی در این منطقه دارند.

حسینی‌پویا گفت: در این بازدید قرار شد همکاری های مشترک برای راه اندازی شبکه معابر عمومی و همچنین ارتقاء تامین امنیت و زیست پذیرتر کردن منطقه ثامن به عمل آید تا مردم بتوانند زندگی عادی و روز‌مره را مثل سایر مناطق شهری داشته باشند.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات