لایروبی، بازگشایی و آزادسازی 6 هزار مترمربع از اراضی تصرف شده در...

رئیس اداره منابع آب شهرستان گرمی گفت: با مشارکت دهیاری روستای مغوان و اداره منابع آب شهرستان گرمی مسیل عمومی روستای مغوان به وسعت 6 هزار مترمربع لایروبی، بازگشایی و آزادسازی شد.

مهندس رضا بدرزاده افزود: در پی خشکسالی های چند سال اخیر و انباشت زباله های خانگی، نخاله های ساختمانی و فضولات حیوانی و همچنین تعرض برخی از اهالی روستا به بستر و حریم مسیل عمومی روستا، مجرای اصلی جریان آب تنگ تر و در برخی مقاطع مسدود شده بود که با همکاری دهیاری روستای مغوان و بخشدار مرکزی گرمی، مسیل مذکور بازگشایی و اراضی تصرف شده در بستر و حریم آزادسازی شد.

وی تصریح کرد:  بدنبال سیلاب های اخیر در قسمت های شمالی و غربی کشور و نگرانی از وقوع سیلاب در این مناطق ، کارشناسان این واحد با همکاری اکیپ گشت و بازرسی نسبت به شناسایی نقاط حادثه ساز و گلوگاههای پر خطر شهرستان پرداختند و با معرفی این نقاط به ستاد هماهنگی مدیریت بحران شهرستان و تشریح و توضیح وظایف دستگاهها در ارتباط با سیلاب ، پیگیری های لازم را جهت رفع موانع پر خطر آغاز نمودند که این مورد نیز از نقاط پر خطر شناسایی شده شهرستان بود که با همکاری دستگاههای متولی نسبت به رفع موانع خطر اقدام گردید ‌.

مهندس بدرزاده اظهار داشت: این اقدام در راستای تبصره های ذیل ماده ۲ قانون توزیع عادلانه آب و بند ۳۰ ماده ۱۰ قانون دهیاریها انجام گرفت .

وی ضمن تشریح عواقب انسداد مسیل ها و رودخانه ها گفت: در راستای جلوگیری از بروز خطرات سیلاب مطالعات تعیین بستر و حریم این مسیل بطول یک کیلومتر و حدود 6 هزار مترمربع توسط مهندسین مشاورین شرکت آب منطقه ای اردبیل انجام گرفت .

رئیس اداره منابع آب شهرستان گرمی با تشریح وظایف شهرداری ها و دهیاری های گفت: اداره منابع آب شهرستان گرمی در راستای پیشگیری از بروز خطرات سیلاب، آماده هرگونه همکاری با مدیریت بحران و دستگاههای دخیل در امر پیشگیری از سیلاب می باشد .

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای اردبیل

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای اردبیل

    شركت آب منطقه‌ای اردبیل یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات