توسعه همکاری های ایران و جمهوری آذربایجان در زمینه آب و برق

توسعه همکاری های ایران و جمهوری آذربایجان در زمینه آب و برق

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، در دیدار آنلاین روز چهارشنبه "رضا اردکانیان" وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران و "پرویز شهبازاف" وزیر انرژی جمهوری آذربایجان، وزرای دو کشور بر توسعه بیش از پیش همکاری‌ها در بخش آب و برق تاکید کردند.
شاهبازاف در این دیدار آنلاین با اشاره به اجرای پروژه های مشترک این کشور و جمهوری اسلامی ایران در بخش برق، تمدید توافقنامه تبادل برق تا سال 2020 میلادی میان شرکت "آذر انرژی" جمهوری آذربایجان و شرکت "توانیر" ایران را اقدامی مهم برای حمایت از همکاری‌های فیمابین عنوان و بر لزوم تمدید مدت این قرارداد تاکید کرد.
در این دیدار همچنین اجرای پروژه‌های مشترک ساخت سدهای "قیز قلعه سی"  و  "خداآفرین" بر رودخانه "ارس" در مرز مشترک دو کشور و نیز نیروگاه برق آبی "اردوباد" بررسی و بر ضرورت سرعت بخشیدن به عملیات مربوط به اجرای این پروژه‌ها تاکید شد.
بر اساس این گزارش، مقرر شد در آینده نزدیک جلسات کمیسیون فنی مربوطه در این زمینه برگزار شود.
اجرای طرح مشترک ساخت نیروگاه جدید در نزدیکی مرز جمهوری اسلامی ایران نیز از جمله موضوعات مطرح شده در این دیدار آنلاین بود.
در این دیدار اهمیت ایجاد کریدور انرژی برق روسیه، جمهوری آذربایجان و ایران برای دو کشور همسایه مورد اشاره قرار گرفت تا طبق توافق میان سه کشور جمهوری آذربایجان، ایران و روسیه در خصوص تدوین توجیه فنی و اقتصادی اتصال شبکه‌های برق اقدام شود.
بنابر این گزارش، طرفین همچنین درباره چشم‌انداز همکاری سه جانبه جمهوری اسلامی ایران، آذربایجان و ترکیه در بخش انرژی برق تبادل نظر کردند و بر برگزاری هرچه سریعتر کمیته فنی مربوطه در تاریخ های پیشنهادی تاکید کردند.
در این دیدار همچنین مقرر شد، تماس‌ نهادهای رسمی مربوطه برای گسترش همکاری‌های فیمابین در بخش آب و برق ادامه یابد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات