از ورود گوجه فرنگی خارج از استان به داخل میدان میوه و تره بار خوداری می شود

از ورود گوجه فرنگی خارج از استان به داخل میدان میوه و تره بار خوداری می شود

شهردار ارومیه گفت:  از امروز، با هدف دفاع از حقوق تولید کنندگان و پیشگیری از متضرر شدن کشاورزان هیچ گونه محصول گوجه فرنگی خارج از استان آذربایجان غربی اجازه ورود به میدان میوه و تره بار شهرداری را نخواهد داشت.

به گزارش مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه؛ محمد حضرت پور با حضور در برنامه زنده رادیویی شهریمیز با اشاره به صادرات میوه های هسته دار، بیان کرد: در حال حاضر بدلیل رونق بازار صادرات ، قیمت میوه ها چون شلیل به 15 هزار تومان رسیده  اما برخی دیگر میوه های هسته دار چون آلو بدلیل بالا بودن تنوع، میزان بالای تولید و پایین بودن بازار صادرات این نوع میوه فقط مصرف داخلی داشته و با قیمت مناسب به فروش نمی رسد.
وی  عنوان کرد:  امید است از ظرفیت مطلوب بازار صادرات برای صادرات محصول سیب استان  آذربایجان غربی نیز استفاده شود.
شهردار ارومیه  ادامه داد :  اما آنچه که امروز به عنوان یک دغدغه بوده و گلایه از سازمان حمایت از مصرف کننده وجود دارد این است که  رقم اعلامی به میزان 1200 تومان  برای محصول گوجه فرنگی که هنوز هم آن قیمت ابلاغ نشده است کفاف هزینه های برداشت و حمل و نقل کشاورزان را نمی کند.
وی گفت:  کارخانه داران استان که تمام سرمایه های آنها از مردم است محصول گوجه فرنگی را بدلیل پایین بودن قیمت آن از استان های دیگر خریداری کرده و بر این اساس قیمت گوجه فرنگی کشاوران استان را با نرخ پایین تعیین می کنند که این مهم جفا در حق کشاوران است .
حضرت پور با بیان این که کارخانه دارن برای سود بیشتر کشاورزان را متضرر نکنند ، گفت:  امید است کارخانه دارن به فکر معیشت کشاورزان باشند  و قیمت را آن اندازه ای تعیین کنند تا هم خود و هم کشاورزان از سود آن بهره مند شوند.
وی با اشاره به ورود مسئولان نظارتی ، عنوان کرد:  در حال 50 هزار نفر در زمینه کاشت و برداشت محصول  گوجه فرنگی سرمایه گذاری کرده اند که تعیین قیمت کمتر از 1500 تومان برای آنها سودی نخواهد داشت و چه بسا متضرر خواهند شد .
شهردار ارومیه گفت: از آقای فتاح، رییس بنیاد مستضعفان و استاندار آذربایجان غربی خواهشمندم به خرید گوجه های این استان مستقیما ورود کنند.
وی با بیان اینکه حداقل نرخ قیمت محصول گوجه فرنگی در داخل میدان میوه و تره بار شهرداری ارومیه  1500 تومان اعلام شده است ، اظهار کرد:  در این وضعیت اقتصادی به کشاورزان که 30 درصد جامعه را تشکیل می دهند باید نگاه ویژه کرد چرا که  خرید محصولات کشاورزی به ویژه در این روزهای برداشت  محصول گوجه فرنگی با قیمت پایین تر از یک هزار تومان منجر به عدم رونق اقتصادی و عدم رغبت برای کاشت درسال های آتی خواهد شد.
شهردار ارومیه تاکید کرد:  رسالت ما به عنوان متولی فروش محصولات کشاورزی منجمله گوجه فرنگی ست و اراده محکم است که گوجه فرنگی با قیمت پایین به فروش نرسد.
وی یادآور شد:  با توافق صورت گرفته با تمامی بارفروشان میدان میوه و تره بار شهرداری ارومیه پذیرایی محصولات گوجه فرنگی که در داخل استان تولید می شود هستیم و از امروز هیچ گونه محصول گوجه فرنگی خارج از استان آذربایجان غربی اجازه ورود به میدان را نخواهد داشت.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ارومیه

    منبع خبر

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه یک شهرداری در شهر ارومیه می باشد

      نظرات