منشور اخلاقی شهرداری کاشان تدوین شود

منشور اخلاقی شهرداری کاشان تدوین شود

سعید ابریشمی‌راد در نشست امر به معروف و نهی از منکر شهرداری، با اشاره به «مکارم اخلاق» به عنوان هدف بعثت پیامبر اکرم(ص) گفت: منظور از اخلاق نیکو، مجموعه‌ای از بایدها و نبایدهاست که در قالب رفتار اجتماعی تبلور پیدا می‎کند و بر اساس این تعریف جامعه‌ای دارای رفتار اجتماعی مطلوب است که از امنیت، آرامش، پویایی و سلامت برخوردار باشد.
وی، با تأکید بر اینکه شهرداری بازیگر حاضر در صحنه امر به معروف و نهی از منکر است، از پیشنهاد هر دستگاه و ارگانی برای بهبود عملکرد و نقش‌آفرینی مدیریت شهری در این زمینه استقبال کرد.
شهردار کاشان، یکی از چالش‌ها در این حوزه را شناخت معروف‌ها و منکرها دانست و گفت: غیر از احکام اولیه که تحت هر شرایطی ثابت و تغیرناپذیرند بخشی از معروف‌ها و منکرها تابع مقتضیات و زمان هستند.
ابریشمی‌راد، امر به معروف و نهی از منکر را تنها موضوع و فریضه دینی ندانست و گفت: این فریضین، راهنمای موفقیت، رشد و تعالی مستمر برای جامعه تکامل یافته است. ▫️وی، تعهد در کنار تعلق خاطر به سازمان را یک ضرورت عنوان کرد و افزود: اعضای متعهد و دارای تعلق خاطر به یک سازمان می‌توانند بایدها و نبایدها آن مجموعه را در مقام عمل پیاده‌سازی کنند.
شهردار کاشان، با تأکید بر ضرورت شناسایی معروفات و منکرات شهرنشینی و شهروندی آن را بستر مهم ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر توسط شهرداری قلمداد کرد. ▫️ابریشمی‌راد، با ذکر مصادیق مختلف معروفات و منکرات، در حوزه زباله، ترافیک و حمل و نقل، حفظ قواعد ساخت و ساز، مراقبت از تجهیزات و اموال عمومی در پارک‌ها و...همراهی تمام فعالان فرهنگی و اجتماعی نظیر مبلغات و ائمه جماعات را برای تبیین این مفاهیم جامعه‌ساز خواستار شد.
وی، از تمام واحدهای شهرداری خواست معروفات و منکرهای حوزه تخصصی و کاری خویش را ظرف مدت مشخص به شورای امر به معروف و نهی از منکر اعلام کنند.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری کاشان

    منبع خبر

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان یک شهرداری در شهر کاشان می باشد

      نظرات