دومین جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک برگزار شد/ "الزام زمانی مدیران شهرداری برای برونسپاری اتوبوس ها و بازگشایی خیابان اقتصاد "

دومین جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک برگزار شد/ "الزام زمانی مدیران شهرداری برای برونسپاری اتوبوس ها و بازگشایی خیابان اقتصاد "

دومین جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک برگزار شد/ "الزام زمانی مدیران شهرداری برای برونسپاری اتوبوس ها و بازگشایی خیابان اقتصاد "
.
دومین جلسه کمیسیون و ترافیک در محل صحن علنی شورای اسلامی شهر رشت برگزار شد.
رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت با تاکید به برگزاری و پایان جلسات کمیسیون راس ساعت مقرر اعلام شده خواهد بود و از همه اعضای کمیسیون و مدعوین خواست تا این ساعت را رعایت نمایند.
اسماعیل حاجی پور بازگشایی خیابان اقتصاد و تامین منابع مالی آن را امری مهم دانست که باید هرچه زودتر محقق شود.
این عضو شورای شهر رشت با گله از نیروی انتظامی بابت ساخت پله و شمع کوب بتنی در مسیر خیابان اقتصاد ، آن را غیر قانونی و خلاف دانست و خواستار رسیدگی سریع در کمیسیون ماده 100 و تخریب آن ها شد زیرا نیروی انتظامی خود حافظ حق مردم است و باید در حفظ حقوق عام بکوشد.
وی ضمن تاکید بر همراهی شورا با شهرداری از مدیران شهرداری حاضر در کمیسیون خواست در سریع ترین زمان ممکن پارکینگ نیروی انتظامی را تعیین تکلیف و مراحل بازگشایی خیابان اقتصاد را به کمیسیون اطلاع دهند.
رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت بررسی برونسپاری اتوبوس های شهری را در دستور کار جلسه قرار داد و مشاوران و مدیران شهرداری به بحث و نظر کارشناسی در این مورد پرداختند.
اسماعیل حاجی پور اذعان داشت هر اتوبوس شهری ماهانه نزدیک به 19 میلیون تومان برای شهرداری هزینه دارد و بازدهی خوبی هم در این زمینه ندارد.
این عضو شورای اسلامی شهر رشت با تاکید بر این که باید تعدادی اتوبوس بابت مواقع ضرور و اعمال مسائل حاکمیتی در اختیار شهرداری باشد و مابقی به بخش خصوصی واگذار شود تا بازدهی بهتری داشته باشند و شهرداری بر اعمال و انجام وظایف آن ها مدیریت و نظارت داشته باشد.
وی تاکید کرد که هرچه سریعتر جمعی متشکل از کارشناس قوه قضاییه و مشاورین کمیسیون و کارشناسان شهرداری عازم قزوین شده و 120 دستگاه اتوبوس شهری رشت را که در آن شهر بلاتکلیف مانده است را تعیین تکلیف کنند.
نائب رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت اشاره داشت که هرکسی باید درسرجای خودش قرار بگیرد و شغل های ما متتاسب با آموزش های ما نیست.
احمد رمضانپور نرگسی به کمیسیون حمل و نقل و ترافیک در دوره اول شورای پنجم و کارهای خوب انجام شده در آن کمیسیون اشاره داشت و گفت متاسفانه در کمیسیون های بعدی این ها مغفول مانده و کاری انجام نشده است.
وی ابراز امیدواری کرد در این کمیسیون پیش رو با برگزاری جلسات مرتب و استفاده از نظریات کارشناس های مجرب و تحصیلکرده اقدامات مهمی انجام شود.
نائب رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت گفت که در تمام کشور های پیشرفته این بخش خصوصی است که تمام کارها را انجام داده و مدیریت می کند و روزی باید برسد که جوانان ماهم به جای دنبال کار دولتی رفتن در بخش خصوصی فعال شوند .
احمد رمضانپور نرگسی گفت که نتوانستیم از پتانسیل های بخش خصوصی برای ساخت و خدمات رسانی به شهروندان به خوبی استفاده کنیم.
وی اذعان داشت که در مورد تراموا خبرهای خوبی داریم و همچنین در مورد پل های رو گذر و زیر گذر و برای رفع مشکل ترافیکی جلسه خوبی با قرارگاه خاتم الانبیا داشتیم.
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر رشت

    منبع خبر

    شورای شهر رشت

    شورای شهر رشت یک شورای شهر در شهر رشت می باشد

      نظرات