خط‌کشی معابر؛ گامی به سوی ایمنی عبور و مرور شهری

خط‌کشی معابر؛ گامی به سوی ایمنی عبور و مرور شهری

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری ساری، احمد گوران رییس سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری مرکز استان به اجراي عمليات خط‌کشی معابر اصلي و فرعي سطح شهر اشاره كرد و گفت: خط‌کشی راه‌ها از علائم ترافيكي مهم محسوب می‌شود كه نقش بسزايي در كاهش سوانح رانندگي و ايمني و نیز  روان‌سازی ترافيك دارد.

وي افزود: هدف از انجام خط‌کشی در خیابان‌ها و معابر سطح شهر فراهم آوردن محوري قابل‌ رؤیت در طول شبانه‌روز و تسهيل در امر عبور و مرور رانندگان در اين محورهاست و به همين جهت اجراي اين عمليات با جديت در دستور كار اجرايي مجموعه شهرداري قرارگرفته است.

رئیس سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل شهرداری ساری بابیان اينكه در اين خط‌کشی‌ها از رنگ‌های ترافيكي و همخوان با محيط طبيعي شهر استفاده ‌شده است، گفت: براي جلوگيري از به وجود آمدن ترافيك در ساعات تردد خودروها، يك گروه عملياتي اين خط‌کشی‌ها را در ساعات پاياني شب انجام می‌دهند.


وي همچنين از رنگ‌آمیزی و مرمت چراغ‌های سرعت گاه‌ها در سطح شهر خبر داد و افزود: در راستاي بهبود وضعيت پارك خودروهاي شهر به ویژه در مناطق پرتردد، خط‌کشی پاركينگ جهت تعبيه پاركبان در چند نقطه از شهر انجام‌شده است.

گوران ادامه داد: يكي ديگر از اقدامات اين حوزه ترافيكي در سطح شهر، رنگ‌آمیزی شابلون‌های محدوديت سرعت و هدايت مسير در محورهاي پرتردد شهر بوده كه در راستاي كنترل سرعت رانندگان در منطقه اجراشده است.

وی بابیان اينكه اجراي عمليات خط‌کشی معابر در تردد قانونمند خودروها نقش موثری دارد، خواستار شد: رانندگاني كه قصد عبور از معبرهاي در حال خط‌كشي رادارند، براي حفظ زيبايي معابر شهري و عدم به هم خوردگي نظم و ترتيب خط‌های طولي و عرضي، همكاران سازمان را ياري نمايند.

گوران تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته و در راستای روان‌سازی ترافیک و همچنین ایمنی شهروندان تمهیدات و اقدامات لازم در دستور کار سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل شهرداری ساری قرار گرفت.

رئیس سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل شهرداری ساری گفت: خط‌کشی معابر و خیابان‌ها از علائم ترافیکی مهم محسوب می‌شود که نقش بسزایی در کاهش حوادث رانندگی و ایمنی شهروندان داشته و تأثیر بسیاری در روان‌سازی ترافیک دارد.

به گفته گوران استفاده از رنگ‌های زیبا و شبرنگ، علاوه بر اینکه به عنوان مبلمان شهری محسوب می‌گردد؛ سبب دید بهتر عابران پیاده و رانندگان خودروها می‌شود و آمار تصادفات را کاهش می‌دهد.


گفتنی است ، عملیات خط کشی محوری معابر شهری در خیابان های مهدیه،پیام نور، ۱۵ خرداد،انقلاب،شهابی و باغ سنگ، حدفاصل عبور ذغالچال تا بیمارستان شهید زارع ، لاین ویژه و ایستگاه تاکسی و اتوبوس خیابان جمهوری و 18 دی و رنگ آمیزی عابر پیاده مقابل مسجد باقرزادگان و سازمان مدیریت و کمیته امداد در خیابان معلم ، مدرس ، ابن شهرآشوب، بلوار داراب و ...بهمراه لاین ویژه وایستگاه های تاکسی واتوبوس ومعلولین و محل پارک موتور سیکلت به همت سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری ساری اجرا شده و در نقاط دیگر شهر نیز در حال انجام است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ساری

    منبع خبر

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری یک شهرداری در شهر ساری می باشد

      نظرات