بازگشت 112میلیارد تومانی به خزانه دولت از کشف ماینرهای غیرمجاز در استان مرکزی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی از کشف 5000 ماینر غیر مجاز در استان و دریافت 112 میلیارد تومان هزینه انرژی از این مصرف کنندگان و بازگشت به خزانه دولت  طی سال جاری خبرداد.

مهندس محمد اله داد با اشاره به اینکه وزارت نیرو با مزارع غیرمجاز ارز دیجیتال برخورد قضایی خواهد کرد، افزود: مزارع غیرمجاز ارز دیجیتال از طریق اطلاع رسانی مردمی، از طریق نظارت مراکز پایش صنعت برق و از طریق کنتورهای هوشمند و همچنین رصد دستگاه قضایی و انتظامی شناسایی می شوند.

وی بابیان اینکه برای استخراج بیت کوین دستگاه‌های استخراج شبانه‌روزی باید روشن باشد، بنابراین مقدار برق مصرفی و میزان تحمیل آن به شبکه بیش از حد بوده و فشار زیادی را به شبکه توزیع برق وارد می‌کند،افزود: استخراج ارزهای دیجیتال به خصوص نوع بیت‌کوین نیاز به مصرف بالای برق دارد به گونه‌ای که برای استخراج هر واحد بیت‌کوین نیاز به تولید مگاوات ساعت برق است 72 مگاوات ساعت برق است.

وی خاطرنشان کرد: رویکرد جدید وزارت نیرو در اعطای امتیاز برق و فعالیت ماینرها به شکلی است که قرار شده بعد از اینکه صاحبان مزارع پروانه کسب و کار را از وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه کردند تامین برق این مزارع قانونی در اولویت قرار گیرد.

گفتنی است ،بیت کوین یک پول یا ارز دیجیتالی است که به صورت الکترونیکی توزیع و استفاده می‌شود و شبکه این ارز دیجیتال به صورت غیر متمرکز و کاربر به کاربر است.

لینک اصل خبر در سایت شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی

    منبع خبر

    شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی

    شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی

    شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی یک شرکت در شهر اراک می باشد

      نظرات