رفع تصرف ۲۵۱ هزار مترمربع از املاک و اراضی شهرداری تبریز

رفع تصرف ۲۵۱ هزار مترمربع از املاک و اراضی شهرداری تبریز

به گزارش شهریار، علیرضا داستان در گفتگو با برنامه رادیویی «شهریمیز» اظهار کرد: بیش از ۵ هکتار کاربری فضای سبز در بهترین نقاط شهر به مجموعه شهرداری بازگردانده شده است.

داستان از شناسایی ۳ هزار میلیارد تومان از املاک و مستغلاتی شهرداری تبریز که در اختیار اشخاص بود خبر داد و افزود: شهرداری تبریز در گذشته املاک و مستغلات زیادی را توافق و یا تملک کرده بود که به جهت عدم ثبت این املاک به مرور زمان متاسفانه تعدادی از آنها توسط اشخاص تصرف شده بود.

او از ثبت اموال شهرداری به عنوان یکی از شاخصه‌های حفظ و صیانت نام برد و گفت: بر اساس سیاست گذاری‌های انجام یافته توسط شهردار تبریز، اقدام به شناسایی و  ثبت املاک کرده ایم.

مدیرکل املاک و مستغلات شهرداری تبریز ادامه داد: شهرداری تبریز اراضی مختلفی دارد که در اختیار اشخاص بوده و تعدادی از املاک نیز در گذشته در اختیار کسانی باقی مانده بود که با عنوان سرمایه گذاری یا مشارکت، از شهرداری تبریز به عنوان سرمایه گذار تحویل گرفته شده بود ولی هیچ اقدامی انجام نداده بودند.

داستان از انجام اقدامات قضایی و حقوقی در این خصوص خبر داد و افزود: بر همین اساس تعدادی از منابع بازگشته و در برخی موارد نیز در حال اخذ حق و حقوق شهرداری از طریق مراجع قضایی هستیم تا بزودی در اختیار شهروندان قرار گیرد.

او با اشاره به نمونه‌ای از این تصرف‌ها، تصریح کرد:حدود ۲۰ هزار متر مربع اراضی سهند ائل گلی مربوط به شهرداری تبریز است ولی در زمان‌های مختلف تغییر کاربری یافته است. این فضاهای سبز طی سال‌ها به فضاهای مسکونی و خدماتی تغییر کاربری داده بود که جزو املاک شهرداری به شمار می رود و جهت بازگرداندن به مجموعه از طریق دستگاه قضایی اقدام شده است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات