واگذاری ۱۰ هزار مسکن مهر در البرز

واگذاری ۱۰ هزار مسکن مهر در البرز

http://www.bananews.ir/مدیرکل مسکن و شهرسازی استان البرز گفت: همزمان با دهه فجر ۱۰هزار واحد مسکونی مهر به متقاضیان در استان البرز واگذار می‌شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مهندس قدرت‌الله ضیایی‌فر در نشستی خبری با اعلام این خبر افزود: در حال حاضر بانک عامل این طرح بانک مسکن است که متقاضیان مسکن مهر در استان البرز که تاکنون در این خصوص اقدام نکرده‌اند، فرصت دارند برای واحدهای در دست ساخت اقدام کرده و موجودی حساب خود را در اولین فرصت تکمیل کنند.

وی یادآور شد: در طرح مسکن مهر ماهدشت برآورد حساب هشت میلیونی دیده شده که هر متقاضی بر اساس سیستم الکترونیک بانک زودتر به تکمیل موجودی حساب خود اقدام کند، در اولویت واگذاری و انتخاب واحد مورد نظر قرار می‌گیرد.

ضیایی‌فر سقف رقم اولیه برای تکمیل حساب در پروژه مسکن مهر ابریشم را پنج میلیون تومان برآورد کرد.

این مسوول از تمام مردم استان که آمادگی ثبت‌نام در این طرح را دارند خواست در سامانه ثبت‌نام این طرح شرکت یا به دفتر نمایندگی مسکن و شهرسازی البرز در پروژه مسکن مهر در مجتمع اداری تجاری پارسیان مراجعه کنند.

ضیایی فر بیان کرد: متقاضیان حتما باید واجد شرایط واگذاری مسکن مهر باشند و از این میان شرط تاهل و سکونت پنج ساله در استان مهم‌ترین شرایط است.

وی قیمت تمام شده مسکن مهر در این استان را در واحدهای دارای آسانسور با احتساب هزینه‌های صدور پروانه، رهن ملک، دفترخانه، هزینه انشعاب و... متری ۳۴۵ هزار تومان عنوان کرد و گفت: قیمت پارکینگ هم دو سوم محاسبه می‌شود. وی ساخت ۹۰ درصد پروژه‌های مسکن مهر در ماهدشت را به صورت نیمه صنعتی عنوان کرد و به دلیل برخورداری از پارکینگ مجزا قمیت تمام شده در این واحدها نسبت به سایر مناطق را بالاتر توصیف کرد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر نظارت دقیقی بر استفاده انبوه سازان از مصالح ساختمانی مورد نیاز برای ساخت واحدهای مسکن مهر انجام می‌شود و تمامی مصالح از استاندارد لازم برخوردار بوده و در صورت مشاهده تخلف علاوه بر اینکه مصالح استفاده شده باید تعویض شود با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

وی در ادامه یادآور شد: از آنجایی که ساماندهی مناسبی از سوی تعاونی‌های مسکن مهر صورت نگرفته بود تعاونی‌ها در روند ثبت نام مسکن مهر استان حذف شده‌اند و متقاضیان می‌توانند به طور مستقیم و با افتتاح حساب در بانک مسکن نسبت به تشکیل پرونده اقدام و در نوبت دریافت مسکن قرار گیرند. وی در ادامه از سکونت ۱۰۰ خانوار در مسکن مهر ماهدشت کرج خبر داد و گفت: این خانواده‌ها به اضطرار و با وجود برخی مشکلات موجود واحدهای مسکونی خود را تحویل گرفته‌اند که سعی می‌شود هرچه سریع‌تر مشکلات آنان مرتفع شود.

وی در رابطه با افرادی که با وجود تامین آورده اولیه از دریافت واحدهای مسکونی خود انصراف داده‌اند، توضیح‌داد: با اعلام اسامی این افراد از سوی اداره کل تعاون در مدت کوتاهی نسبت به بازگشت آورده آنان و حذف اسامی آنها از سیستم مسکن مهر اقدام می‌شود.

 

 

    نظرات