250 منبع آبی و بزرگترین سد غرب خراسان رضوی به شهرستان ششتمد واگذار...

کوروش ناوری- سبزوار/ با ارتقا بخش ششتمد به شهرستان 250 منبع آبی و همچنین سند سنگرد به عنوان بزرگترین سد غرب خراسان ر ضوی به محدوده حفاظتی این شهرستان واگذار می شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی، «محمد ثابتی مقدم» مدیر منابع آب شهرستان سبزوار در حاشیه مراسم معارفه سرپرست فرماندار ویژه شهرستان ششتمد با اعلام این خبر گفت: با ارتقای بخش ششتمد به شهرستان، حدود 250 منبع آبی اعم از چاه و چشمه و قنات از محدوده عملکرد شهرستان سبزوار به محدوده عملکرد ششتمد واگذر می شود.

وی افزود: همچنین سد سنگرد نیز که بزرگترین سد غرب خراسان رضوی با حجم حدود 30 میلیون مترمکعب می باشد به محدوده شهرستان ششتمد واگذار خواهد شد.

ثابتی مقدم خاطر نشان کرد: با ایجاد شهرستان جدید ششتمد، تعداد شهرستان های خراسان رضوی به بیش از 30 شهرستان می رسد که 6 شهرستان سبزوار، جوین، جغتای، داورزن، خوشاب و ششتمد یعنی حدود یک پنچم شهرستان های استان در محدوده عملکرد امور آب ناحیه سبزوار بوده و حدود  30درصد منابع آبی استان را شامل می شود.

در این مراسم احمد برادران فرماندار ویژه سبزوار با اشاره به تحقق عینی و عملی ششتمد به شهرستان  افزود: طی سال‌های گذشته زیر ساخت‌های منطقه ششتمد ارتقا یافته چنان که برای تامین آب شرب پایدار آن ۱۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است و در بخش درمانی نیز مرکز درمان بستر شهر ششتمد به بهره برداری رسیده و زیر ساخت‌های ناحیه صنعتی آغاز شده است.

وی یادآور شد: تا یکسال قبل ششتمد از نظر تامین آب شرب با مشکلات زیادی روبرو بود، ولی خوشبختانه با بودجه 15میلیارد تومانی و با انتقال آب از حدود 45 کیلومتری این مشکل تا حدود بسیاری حل شده است که باید در این جا از خدمات خالصانه و مدبرانه مدیر منابع آب این شهرستان تقدیر و تجلیل کرد.

شهرستان ششتمد با وسعت سه هزار و ۷۸۶ کیلومتر مربع دارای ۲۴ هزار نفر جمعیت است. این شهرستان دارای دو بخش مرکزی و شامکان، ۴۸ دهیاری و ۵۳ آبادی است.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی

    شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات