اجرای پروژه رینگ یزد از اولویت‌های شرکت آبفا

اجرای پروژه رینگ یزد از اولویت‌های شرکت آبفا

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "اصغر ریاضتی" در نشست با جوکار نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، توضیحاتی در خصوص نحوه انتقال آب به یزد ارائه داد و گفت: باید شرایط برای توزیع آب با کیفیت یکسان در تمام نقاط شهر محیا شود.
ریاضتی با اشاره به اینکه در حال حاضر کیفیت آب در مناطق مختلف یزد متفاوت است، اظهار داشت: نیاز داریم یکسان سازی کیفیت آب در سرتاسر شهر یزد را با انجام پروژه‌ای تحت عنوان رینگ یزد انجام دهیم.
وی خاطرنشان کرد: این پروژه شامل 116 کیلومتر خط انتقال، 130 هزار متر مکعب مخزن ذخیره آب، یک ایستگاه پمپاژ با ظرفیت حدود 1400 لیتر بر ثانیه و سیستم‌های کنترلی و تله کنترل آب یزد است که با برآوردهای صورت گرفته حدود 700 میلیارد تومان منابع نیاز داریم تا این کار انجام شود.
وی در ادامه با توجه به این که یک ردیف موافقتنامه‌ای تحت عنوان آبرسانی به شهرک‌های اطراف یزد تعیین شده است، افزود: حجم پروژه رینگ یزد را با سیکلی که قانونگذار مشخص کرده به آن موافقتنامه اضافه و پیگیری کنیم.
ریاضتی افزود: بهتر است پروژه رینگ یزد را اولویت بندی و اعتبار اولویت اول را که برای شهر خیلی ضرورت دارد از محل بودجه تنش آبی از شرکت مهندسی آبفای کشور درخواست کنیم تا کار آغاز شود.
مدیرعامل شرکت آبفای استان با اشاره به این که در حال حاضر یزد حدود سه هزار کیلومتر شبکه آبرسانی دارد، گفت: حدود 30 تا 35 درصد یعنی چیزی حدود یک هزار کیلومتر از این شبکه‌ها فرسوده است و نیاز به اصلاح و بازسازی دارد.
ریاضتی با بیان این که اصلاح و بازسازی شبکه‌های فرسوده به 600 تا 700 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، ادامه داد: در حال حاضر سالی حدود 10 کیلومتر اصلاح شبکه اتفاق می‌افتد که پیشنهاد می‌کنیم برای تسریع در این امر، با کمک نماینده مردم و شرکت‌های مادر تخصصی، ردیف جدایی تحت عنوان بازچرخانی و هدررفت آب تعیین تا بتوانیم در بودجه سال بعد این کار را در اولویت قرار دهیم.
وی در این نشست، با ارائه گزارشی از بخش فاضلاب اظهار کرد: شاخص برخورداری فاضلاب در استان حدود 24 درصد هست که در مقایسه با میانگین کشوری که حدود 51 درصد است اختلاف معناداری دارد و نیازمند تلاش فراوان است تا این عدد به میانگین کشوری نزدیک شود.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات