اختصاص ۴۲۰ میلیارد تومان اعتبار مالی جدید برای طرحهای توسعه...

عصر روز دوشنبه بیست و هفتم مردادماه با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در جلسه شورای برنامه ریزی استان، مهندس عباس جنگی مرنی، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل با ارائه گزارشی، آخرین وضعیت طرح های توسعه منابع آب استان اردبیل و نیازهای مالی و اعتباری آنها را تشریح کرد.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل در این جلسه که در حضور استاندار اردبیل، مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران و اعضای مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و سایر مدیران ملی و استانی در سالن شیخ صفی الدین استانداری اردبیل برگزار شد، گفت: علی رغم مشکلات و محدودیت های مالی طرح های توسعه منابع آب، روند اجرا و تکمیل تمامی طرح ها و پروژه های تحت مدیریت شرکت آب منطقه ای اردبیل با جدیت ادامه دارد و برای ادامه فعالیت ها، نیاز به تامین منابع مالی بیشتری است .

مهندس عباس جنگی مرنی افزود: با مساعدت های سازمان برنامه و بودجه کشور، وزارت نیرو و استانداری اردبیل پیگیریها و اقدامات متعددی برای تامین مالی اغلب طرح های توسعه منابع آب در استان اردبیل از منابع مالی مختلف نظیر فاینانس داخلی، اعتبارات مرزی و مدیریت بحران کشور، توسط شرکت آب منطقه ای اردبیل در ۹ ماه اخیر انجام شده است و نیازمند تامین مالی جدید برای طرح های قابل افتتاح و بهره برداری  نظیر شبکه آبیاری خداآفرین و سدهای مخزنی عمارت، عنبران و تازه کند و آبرسانی به شهرهای استان هستیم .

مهندس عباس جنگی مرنی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل با اشاره به طرح بزرگ شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین در شمال استان تصریح کرد: این پروژه در ۴ ناحیه عمرانی و به طول ۹۲ کیلومتر در استان اردبیل در دست اجراست که هم اکنون ۷۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و سد مخزنی عمارت با ظرفیت مخزن ۱۸۲ میلیون مترمکعب بزرگترین سد استان می باشد و دارای ۹۳ درصد پیشرفت فیزیکی است. در ادامه، ایشان نیازهای اعتباری طرح های شرکت آب منطقه اردبیل را تشریح نمود و تصمیمات لازم برای تامین مالی جدید طرح ها اتخاذ شد .

پس از ارائه گزارش توسط مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل و بررسی لازم، مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان برای احداث شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین و مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل سد مخزنی عمارت توسط سازمان برنامه و بودجه کشور اختصاص یافت. همچنین مبلغ ۲۵ میلیارد تومان برای عملیات تکمیلی سد تازه کند و مبلغ ۳۰ میلیارد تومان به انضمام مبلغ ۱۵ میلیارد تومان از اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان برای تکمیل سد عنبران تخصیص یافته است و مجموع اعتبارات مصوب برای چهار طرح مرزی در استان اردبیل مبلغ ۴۲۰ میلیارد تومان تعیین شده و ابلاغ می شود .

علاوه بر چهار طرح فوق، تامین مالی برای اجرای طرح های آبرسانی در سطح استان شامل طرح های آبرسانی اردبیل، مشگین شهر، خلخال، نمین و عنبران و احداث تصفیه خانه آب شرب شهر خلخال به روش BOT توسط شرکت آب منطقه ای اردبیل پیگیری و اقدام شده است و این طرح ها اغلب با پیشرفت بسیار خوبی درحال تکمیل هستند. اجرا و تکمیل سدهای بفراجرد و گیوی و شبکه های آبیاری سبلان، گیوی و احمد بیگلو نیز توسط شرکت آب منطقه ای اردبیل در حال پیگیری و اقدام است .

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای اردبیل

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای اردبیل

    شركت آب منطقه‌ای اردبیل یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات