اختصاص ۴۲۰ میلیارد تومان اعتبار مالی جدید برای طرحهای توسعه...

اختصاص ۴۲۰ میلیارد تومان اعتبار مالی جدید برای طرحهای توسعه...

عصر روز دوشنبه بیست و هفتم مردادماه با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در جلسه شورای برنامه ریزی استان، مهندس عباس جنگی مرنی، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل با ارائه گزارشی، آخرین وضعیت طرح های توسعه منابع آب استان اردبیل و نیازهای مالی و اعتباری آنها را تشریح کرد.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل در این جلسه که در حضور استاندار اردبیل، مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران و اعضای مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و سایر مدیران ملی و استانی در سالن شیخ صفی الدین استانداری اردبیل برگزار شد، گفت: علی رغم مشکلات و محدودیت های مالی طرح های توسعه منابع آب، روند اجرا و تکمیل تمامی طرح ها و پروژه های تحت مدیریت شرکت آب منطقه ای اردبیل با جدیت ادامه دارد و برای ادامه فعالیت ها، نیاز به تامین منابع مالی بیشتری است .

مهندس عباس جنگی مرنی افزود: با مساعدت های سازمان برنامه و بودجه کشور، وزارت نیرو و استانداری اردبیل پیگیریها و اقدامات متعددی برای تامین مالی اغلب طرح های توسعه منابع آب در استان اردبیل از منابع مالی مختلف نظیر فاینانس داخلی، اعتبارات مرزی و مدیریت بحران کشور، توسط شرکت آب منطقه ای اردبیل در ۹ ماه اخیر انجام شده است و نیازمند تامین مالی جدید برای طرح های قابل افتتاح و بهره برداری  نظیر شبکه آبیاری خداآفرین و سدهای مخزنی عمارت، عنبران و تازه کند و آبرسانی به شهرهای استان هستیم .

مهندس عباس جنگی مرنی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل با اشاره به طرح بزرگ شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین در شمال استان تصریح کرد: این پروژه در ۴ ناحیه عمرانی و به طول ۹۲ کیلومتر در استان اردبیل در دست اجراست که هم اکنون ۷۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و سد مخزنی عمارت با ظرفیت مخزن ۱۸۲ میلیون مترمکعب بزرگترین سد استان می باشد و دارای ۹۳ درصد پیشرفت فیزیکی است. در ادامه، ایشان نیازهای اعتباری طرح های شرکت آب منطقه اردبیل را تشریح نمود و تصمیمات لازم برای تامین مالی جدید طرح ها اتخاذ شد .

پس از ارائه گزارش توسط مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل و بررسی لازم، مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان برای احداث شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین و مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل سد مخزنی عمارت توسط سازمان برنامه و بودجه کشور اختصاص یافت. همچنین مبلغ ۲۵ میلیارد تومان برای عملیات تکمیلی سد تازه کند و مبلغ ۳۰ میلیارد تومان به انضمام مبلغ ۱۵ میلیارد تومان از اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان برای تکمیل سد عنبران تخصیص یافته است و مجموع اعتبارات مصوب برای چهار طرح مرزی در استان اردبیل مبلغ ۴۲۰ میلیارد تومان تعیین شده و ابلاغ می شود .

علاوه بر چهار طرح فوق، تامین مالی برای اجرای طرح های آبرسانی در سطح استان شامل طرح های آبرسانی اردبیل، مشگین شهر، خلخال، نمین و عنبران و احداث تصفیه خانه آب شرب شهر خلخال به روش BOT توسط شرکت آب منطقه ای اردبیل پیگیری و اقدام شده است و این طرح ها اغلب با پیشرفت بسیار خوبی درحال تکمیل هستند. اجرا و تکمیل سدهای بفراجرد و گیوی و شبکه های آبیاری سبلان، گیوی و احمد بیگلو نیز توسط شرکت آب منطقه ای اردبیل در حال پیگیری و اقدام است .

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات