پايش آنلاين رفتار مصرفي كليه مشتركين ديماندي لرستان

به گزارش پايگاه خبري توانير به نقل از روابط عمومي شركت ب توزيع نيروي برق لرستان، فريدون خودنيا در اين خصوص اظهار داشت: حدود 10 هزار كنتور فهام در سطح استان نصب شده كه از اين تعداد حدودآ 8 هزارمشترك ديماندي و مابقي مشتركين 3 فاز تجاري مي باشند و با توجه به راه اندازي مركز پايش كنتورهاي فهام در ابتداي سال 99 به صورت مستمر رصد مي شوند.
فريدون خودنيا با اشاره به مزاياي فراوان كنتورهاي فهام، گفت: با نصب اين تعداد كنتور هوشمند توانستيم بسياري از پارامترهاي فني را كه تا كنون با سختي و هزينه زياد جمع آوري مي شد به صورت لحظه اي و با دقت زياد به دست بياوريم واز هزينه هاي اضافي جلوگيري نمايم.
وي با بيان اينكه حدود 8 هزار مشترك ديماندي در استان وجود دارد، اظهار داشت: براي كليه اين مشتركين كنتور فهام نصب شده و با اين اقدام مشتركين ديماندي كه سهم عمده اي در مصرف برق دارند به صورت آنلاين پايش و رفتار مصرفي آنها مورد تجزيه و تحليل قرار گيرد.
مهندس خودنيا با اشاره به فصل گرما و اهميت مديريت مصرف برق در اين فصل، گفت تقريبا با تمامي مشتركين ديماندي تفاهم نامه همكاري منعقد شده و در صورتي كه اين مشتركين الگوي صحيح مصرف طرح خود را رعايت نكنند اطلاع رساني هاي لازم صورت گرفته و مشترك نسبت به اصلاح رفتار مصرفي خود اقدام خواهد نمود كه موجب كاهش مصرف و آزاد شدن ظرفيت نيروگاهي و همچنين تامين پايدار و مطمئن براي ساير مشتركين خواهد شد.
وي با بيان اينكه مشتركين پر مصرف در استان شناسايي شده اند، گفت: تعدا 1000 دستگاه كنتور فهام تك فاز براي آنها تا پايان سال 99 نصب خواهد شد تا بتوان به صورت لحظه اي رفتار مصرفي آنها را رصد و مديريت نماييم.
در ادامه مدير دفتر نظارت و كنترل لوازم اندازه گيري شركت توزيع برق لرستان گفت: در مركز پايش مي توان با رصد پارامترهاي فني مشتركين، سوء استفاده هاي احتمالي را شناسايي و در راستاي پيشگيري از بروز آن گام برداشت واز طرفي اجراي اين مهم منجر به كاهش تلفات انرژي و همچنين كاهش هزينه هاي جاري شركت توزيع بابت تست و قرائت كنتور شده است.
مهندس بهمن توان گفت: براي تحقق اين هدف پس از تشكيل مركز و مجهز نمودن آن به امكانات سخت افزاري و نرم-افزاري، كارشناسان مربوطه اقدام به بررسي و تجزيه تحليل اطلاعات فني كنتور و پالايش آنها به صورت دوره اي و موردي نموده و حاصل اين بررسي ها تاكنون شناسايي چندين مورد استفاده كننده غير مجاز و نيز تشخيص ايرادات در برخي لوازم اندازه گيري منصوبه بوده است.
وي با اشاره به اينكه اين امر در نهايت منجر به فرهنگ سازي مطلوب در زمينه كاهش استفاده غيرمجاز از برق خواهد شد.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات