برنامه ریزی جهت استفاده از حداکثر ظرفیت نیروگاه های برق آبی...

برنامه ریزی جهت استفاده از حداکثر ظرفیت نیروگاه های برق آبی...

مدیر دفتر بهره برداری از تاسیسات آبی و برق آبی شرکت آب منطقه ای تهران از برنامه ریزی جهت تولید 431 هزار مگاوات ساعت و تولید حداکثر انرژی قابل تولید از طریق نیروگاه های برقآبی شرکت خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، "محمد شهریاری" با اعلام مطلب فوق اظهار داشت: در حال حاضر شرکت آب منطقه ای تهران با دارا بودن سدهای امیرکبیر و طالقان در سامانه غرب و سدهای لار ، لتیان و ماملو در سامانه شرق وظیفه خطیر تامین آب شرب کلان شهرهای تهران و کرج را عهده دار بوده و در سال آبی گذشته با تنظیم آبی به میزان تقریبی 2.5 میلیارد متر مکعب ، بیش از 2 میلیارد و 100 میلیون مترمکعب آب در بخش های شرب ، صنعت ، کشاورزی و تغذیه مصنوعی دشت های ورامین ، کرج ، شهریار و قزوین تأمین کرده اند که از این میزان حجمی معادل 910 میلیون مترمکعب به مصارف شرب شهرهای تهران ، کرج و هشتگرد اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اهمیت نیروگاه های برقآبی گفت: نظر به اینکه نیروگاه های برقآبی به دلیل عدم استفاده از سوخت فسیلی جزو نیروگاه های پاک و دوستدار محیط زیست محسوب می شوند ، شرکت آب منطقه ای تهران با دارابودن 9 واحدنیروگاه برقآبی با ظرفیت نصب شده 268.3 مگاوات و متوسط تولید انرژی سالانه 431 هزار مگاوات ساعت که معادل 2 الی 3 درصد انرژی تولیدی نیروگاه های برق آبی کشور می باشد در کنترل فرکانس شبکه برق کشور و همچنین بهبود بار شبکه نقش مؤثری را ایفا می کنند.

شهریاری افزود: با توجه به وضعیت خوب منابع آبی سدهای تحت پوشش در سال 98 ، تولید برق نیروگاه های برقآبی تحت پوشش با ثبت رکورد بیشترین میزان تولید از ابتدای بهره برداری به رقم 547996 مگاوات ساعت رسید. همچنین تولید انرژی برقآبی در سه ماهه اول سالجاری 168281 مگاوات ساعت می باشد و پیش بینی می کنیم با توجه به شرایط مناسب منابع آبی ، میزان برق تولیدی سال 99 به سقف متوسط تولید انرژی سالیانه یعنی 431 هزار مگاوات ساعت برسد.

مدیر دفتر بهره برداری از تاسیسات آبی و برق آبی شرکت آب منطقه ای تهران با بیان اینکه با توجه به وضعیت آبگیری و منابع آبی سدهای امیرکبیر ، طالقان ، لار و لتیان و براساس برنامه منابع و مصارف و نیاز آبی مراکز مصرف و همچنین پیک مصرف انرژی در شبکه برق سراسری نسبت به برنامه ریزی تولید واحدها اقدام می شود، تصریح کرد: زمان کوتاه راه اندازی نیروگاه های برق آبی و تولید انرژی در ساعات پیک شبکه از محاسن نیروگاه های برقآبی بوده و برهمین اساس تاثیر بسزایی در پایداری شبکه برق دارند.

وی با اشاره به تعمیر و نگهداری نیروگاه های تحت پوشش شرکت آب منطقه ای تهران گفت: اورهال واحد شماره یک نیروگاه امیرکبیر پس از حدود 40 سال و تعمیرات اساسی واحد شماره 2 نیروگاه کلان  طی دوسال گذشته از دستاوردهای مهم شرکت متبوع در نگهداری و تعمیرات نیروگاه ها بوده و برنامه ریزی لازم جهت اورهال واحد شماره 2 امیرکبیر و واحد شماره یک نیروگاه لتیان در سال 99 صورت پذیرفته است. همچنین  نجام تعمیرات سالیانه و تست های روتین کلیه واحدهای نیروگاهی نیز در دستور کار حوزه بهره برداری قرار دارد.

شهریاری در پایان خاطرنشان کرد: عملیات بهره برداری یک فرآیند مداوم و بدون توقف بوده و حفظ سرمایه های عظیم ملی که در اختیار ما گذاشته شده و بهره برداری بهینه از آن ها مرهون تلاش های شبانه روزی همکاران شاغل در این تاسیسات می باشد.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات