مصدوم شدن سه نفر از محیط بانان خوزستان در درگیری با متخلفین شکار و صید غیرمجاز

مصدوم شدن سه نفر از محیط بانان خوزستان در درگیری با متخلفین شکار و صید غیرمجاز


به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، سه نفر از ماموران یگان حفاظت محیط زیست خوزستان در درگیری با متخلفین صید با دستگاه الکترو شوکر برقی در تالاب هورالعظیم مصدوم شدند.

حسن آقا شیرمحمدی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خوزستان با بیان این مطلب گفت : شامگاه روز دوشنبه ۲۷ مرداد ماه نیروهای یگان حفاظت استان و شهرستان هویزه  در گشت و کنترل در مناطق تالابی هورالعظیم با سه بوت قایق که با استفاده از دستگاه های غیرمجاز الکترونیکی اقدام به صید غیرمجاز نموده بودند،برخورد کردند .

وی افزود: در این درگیری، متخلفین به قایق محیط بانان حمله کردند که در این حمله یکی از نیروهای محیط بان از ناحیه شکم مجروح شد و دو نفر دیگر بر اثر در گیری از ناحیه دست و پا جراحت برداشتند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خوزستان با بیان این که محیط بانان مجروح پس از این حادثه بلافاصله برای مداوا به بیمارستان نفت شهرستان سوسنگرد منتقل شدند، افزود: در این درگیری ۵ نفر از متخلفین دستگیر شدند که از این متخلفین  تعداد ۴ دستگاه ژنراتور و ۴ دستگاه الکترونیکی کشف و ضبط شد.

وی ادامه  ادامه داد: خوشبختانه حال عمومی محیط بانان مصدوم خوب است، تنها یک نفر از محیط بان که از ناحیه شکم صدمه دیده هم اکنون در بیمارستان  بستری است و دو نفر دیگر مرخص شدند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خوزستان درباره محل وقوع این حادثه اظهار داشت:  این برخورد در  تالاب هورالعظیم در منطقه نزدیک به صفر مرزی بوده و صیادان غیرمجاز با استفاده از دستگاه الکتروشوکر اقدام به صید غیرقانونی کردند.

آقاشیرمحمدی درباره برخورد قانونی با خاطیان گفت: پرونده متخلفین برای بررسی و برخورد قانونی به مراجع قضایی شهرستان معرفی فرستاده شد و در دست پیگیری است.
لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات