۱۵۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در نقاط مختلف شهردر حال اجرا است/  ...

۱۵۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در نقاط مختلف شهردر حال اجرا است/ ...

۱۵۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در نقاط مختلف شهر در حال اجرا است/ پروژه ای که ۳۵ سال روی زمین مانده بود، ظرف یکسال به بهره برداری رسید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، خلیل الله کاظمی، امروز در مراسم افتتاح پروژه ۷۵ متری رضوی که با حضورتولیت آستان قدس رضوی، شهردارمشهد، فرماندار، نماینده مردم رضویه در مجلس شورای اسلامی، رئیس و جمعی از اعضای شورای شهر و مسئولان شهری و استانی برگزار شد، اظهار کرد: اکنون شاهد بهره برداری از پروژه ای هستیم که ۳۵ سال ازآغاز آن گذشته اما به سرانجام نرسیده بود.
وی اضافه کرد: اجرای پروژه ۷۵ متری رضوی که خارج از محدوده شهری قراردارد، مرداد سال گذشته و با توجه به تصمیم شهردار و شورای شهر به عنوان معین اقتصادی شهرستان مشهد در دستور کار قرار گرفت و عملیات اجرایی آن آغاز شد.
وی با بیان این که سالانه بیش از چهار میلیون زائر برای زیارت امام زاده یحیی در میامی و همچنین ساکنان روستاهای اطراف برای عزیمت به مشهد از این جاده رفت و آمد داشتند، تصریح کرد: با توجه به تردد زیاد خودروهای سنگین شاهد تصادفات زیادی در این محور بودیم که سالانه ۵۰-۶۰ نفرجان خود را بر اثر تصادفات از دست می دادند.
کاظمی ادامه داد: بر این اساس و با توجه به این که شهرداری، معین اقتصادی شهرستان مشهد بود در اقدامی انقلابی و با هزینه ای بیش از ۵۰ میلیارد تومان عملیات بهسازی باند اول و احداث باند دوم ۷۵ متری رضوی به طول ۱۱.۵ کیلومتر با احداث ۶ دوربرگردان همسطح به همراه یک دستگاه پل و ۵۵۰ هزار متر مربع آسفالت ریزی اجرا شد.
معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی ۷۵ متری رضوی پنج مرداد ۹۸ و با زمانبندی ۳۹۰ روزه آغاز شد، اما با وجود شیوع ویروس کرونا که باعث تعطیلی برخی از کارگاه ها شده بود، این پروژه حدود دو هفته زودتر از زمانبندی پیش بینی شده به بهره برداری رسید.
وی با اشاره به این که اکنون خدمات و حوزه فعالیت شهرداری و شورای شهر فراتر از محدوده شهر مشهد است گفت: در کنار اجرای پروژه ۷۵ متری رضوی سال گذشته نیز جاده حسن آباد به شهرک صنعتی که خارج از محدوده شهر است، توسط شهرداری مشهد اجرا و به بهره برداری رسید.
وی افزود: اکنون بالغ بر هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی به غیر از پروژه قطار شهری مشهد در نقاط مختلف شهر در حال اجرا است که با وجود شرایط اقتصادی موجود حدود ۶ هزار شغل ایجاد کرده است.
کاظمی به اجرای خط سه قطار شهری مشهد اشاره و اضافه کرد: با تاکیدات شهردار و شورای شهر برای تسهیل دسترسی به حرم مطهر قول می دهیم سال ۱۴۰۰ فاز اول خط سه را به باب الجواد(ع)، خط دو در میدان شهدا و پایانه مسافربری امام رضا(ع) متصل کنیم که با این کار دسترسی به حرم مطهر از طریق قطار شهری از نقاط مختلف شهر امکان پذیر می شود.
معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد، ادامه داد: همچنین سه سطح از تقاطع چهار سطحی آزادگان تا پایان سال، تقاطع غیر همسطح ابوطالب که شهرک نوید را به مرکز شهر متصل خواهد کرد در ۲۲ بهمن، تقاطع غیر همسطح مصلی که دسترسی جدیدی به حرم مطهر ایجاد می کند تا پایان سال، دوربرگردان زیر گذرشهید برونسی که در حال اجرا است و بازگشایی مسیر کوشش به خلج نیز تا ۲۲ بهمن آماده افتتاح و بهره برداری خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات به ویژه در مناطق کم برخوردار آبگرفتگی معابر بود که در بارندگی های سال گذشته ۲۹۳ نقطه شناسایی و با اختصاص ۹۶ میلیارد تومان اعتبار اضافه از سوی شورای شهر مشکل آبگرفتگی ۱۸۶ نقطه که بیشتر در مناطق کم برخوردار هستند برطرف شد.
کاظمی، با تشکر از حمایت های شهردارو شورای شهر مشهد افزود: دقت نظر و پیگیری های مداوم شهردار مشهد باعث شده است تا همکاران ما در حوزه عمران بادقت و عشق و علاقه بیشتری به کارخود ادامه دهند.
مجید خبیری

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات