ضرورت راه اندازی محل های دفع پس ماند صنعتی در استان ها

ضرورت راه اندازی محل های دفع پس ماند صنعتی در استان ها

به گزارش روابط عمومی محیط زیست استان یزد، حسن پسندیده در سومین جلسه کارگروه پسماند استان یزد در سال ۱۳۹۹ که با حضور مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد و مدیرکل حفاظت محیط زیست این استان برگزار شد، گفت: سالانه بیش از ۳۵ میلیون تن پسماند صنعتی و حدود ۱۰ میلیون تن پسماند ویژه صنعتی در کشور تولید می‌شود و در همین راستا سامانه جامع مدیریت پسماند در سال ۹۸ راه اندازی شد.

وی ضمن تقدیر از فعالیت محیط زیست یزد، بعنوان استان پیشرو در مطالعه محل مدیریت پسماند صنعتی و ویژه افزود: در این سامانه که به صورت شبانه روزی قابل رصد است، کلیه فرایند مدیریت پسماندها از ابتدا تا انتها درج می شود و سطح دسترسی برای ذینفعان پیش بینی شده است. همچنین این سامانه برای بازیافت، ایجاد، تثبیت و تصفیه، زباله‌سوزی و دفن مهندسی با توجه به شرایط بومی استان ها بسیار اهمیت دارد.

در ادامه جلسه، مهاجری طهرانی مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست با تاکید بر لزوم مشارکت بخش‌خصوصی در کنار بودجه دولتی برای اهداف زیست گفت: مدیریت پسماندهای صنعتی و ویژه و حمایت و همراهی مالی صندوق با همکاری بخش خصوصی بسیار با اهمین است و استان یزد در این زمینه اولین استانی است که اقداماتی را انجام داده است و تا پایان امسال اجرایی می‌شود.

نیره پورملائی مدیرکل حفاظت محیط زیست یزد نیز ضمن تشریح اقدامات انجام شده در راستای راه اندازی سایت پسماندهای صنعتی و ویژه استان یزد گفت: در سال گذشته به‌ منظور ایجاد زمینه‌های مناسب همکاری در برنامه‌های حفاظت از محیط‌ زیست و جلوگیری از آثار زیانبار پسماند و مدیریت بهینه آنها،  برای اولین بار در کشور تفاهم نامه  فی مابین صندوق ملی محیط زیست و استانداری یزد منعقد و با تشکیل کارگروههای متعدد پسماند استان موضوع در دستور کار قرار گرفت.


لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات