محرومیت زدایی از نواحی کم‌برخوردار شهری با اجرای خدمات عام المنفعه خیرین

محرومیت زدایی از نواحی کم‌برخوردار شهری با اجرای خدمات عام المنفعه خیرین

حسین حیدریان در گفتگو با برنامه #صبح_سیلک، بر اهمیت سرمایه‌های اجتماعی و مشارکت عمومی تاکید کرد و گفت: علاوه بر توجه به ارکان این اصل یعنی اعتماد، مشارکت و همیاری باید به مبناهای مشارکت یعنی آگاهانه، مستمر و سازمان یافته بودن آن اهتمام ویژه داشت.

وی با بیان اینکه در فعالیت های مجمع خیرین عمران و توسعه شهری کاشان، مشارکت خیرین با آگاهی و برنامه ریزی کامل و مستمر صورت می‌گیرد، تصریح کرد: خیرینی در کاشان داریم که بنا به نیاز برای رفع کاستی‌ها در هر حوزه مانند مدرسه‌سازی، سلامت، مسکن ورود پیدا می کنند.

مدیرعامل مجمع خیرین عمران و توسعه شهری کاشان ، این مجمع را بستری برای افزایش مشارکت اجتماعی و تقویت حس تعلق به شهر دانست و افزود: باتوجه به گستردگی وظایف شورا و شهرداری، خیرین در عرصه مسایل فرهنگی و نهادینه کردن حس تعلق به شهر در نهاد شهروندان می توانند کمک شایانی کنند.

وی اهتمام خیرین در مسایل مدیریت شهری مانند توسعه ایستگاه های آتش نشانی و تامین امنیت شهر را یادآور شد و اذعان کرد: ریزپروژه‌های نیازمند مشارکت خیرین در مناطق پنجگانه احصا شده تا جایی که خیرین برای تنگناهای آسفالت معابر و جایگزینی آن با بلوک فرش هم اعلام آمادگی دارند.

رئیس سابق شورای اسلامی شهر،  بروکراسی اداری در اخذ مجوزهای لازم برای انجام پروژه های شهری را ملالت بار خواند و تبیین کرد: تسهیل این بروکراسی ها در دستور کار مجمع قرار دارد تا شهرداری در صدور مجوزهای لازم برای اجرای پروژه ها تسریع کند و نیت خیر خیرین را هرچه زودتر جامه عمل بپوشاند.

وی اختصاص زمین، تامین انشعابات،  نقشه، انتخاب مشاورطرح و تمام مقدمات اداری و اجرایی برای پروژه های خیرساز را یادآور شد و گفت: اعتبار نیمی از پروژه های خیرسازی که ۵۰ درصد آن توسط خیر اجرا شود از سوی شهرداری تأمین می شود و حتی نام پروژه می تواند به نام فرد خیرخواه ثبت شود و وی در اداره آن بعنوان عضوی از هیئت امنا فعالیت کند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کاشان

    منبع خبر

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان یک شهرداری در شهر کاشان می باشد

      نظرات