انتخاب یزد به عنوان "پایلوت...

در یازدهمین جلسه هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور، شهر یزد به عنوان "پایلوت شهر دسترس پذیر" انتخاب شد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری یزد – در یازدهمین جلسه هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور که صبح امروز بیست و نهم مرداد ماه در ساختمان مرکزی سازمان بهزیستی کشور با حضور مهدی جمالی نژاد معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس این ستاد، وحید قبادی دانا معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور و دبیر این ستاد، جمال الدین عزیزی شهردار یزد، سپنتا نیکنام عضو شورای اسلامی شهر یزد، ابراهیم کاظمی مؤمن سرایی رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور و نماینده سازمان های متولی حضور داشتند، شهر یزد به عنوان "پایلوت شهر دسترس پذیر" انتخاب شد.

وحید قبادی دانا معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور و دبیر این ستاد در این نشست گفت: باتوجه به اینکه اقدامات خوبی در شهرداری و شواری اسلامی شهر یزد انجام شده به طوریکه مراحل صفر تا صد کار در امر مناسب سازی به صورت علمی و عملیاتی در این شهر اجرا شده است، از طرفی هتل تراز معلولین مشهد توسط مهندسین و خیر یزدی ساخته می شود، بنابراین شهر یزد به عنوان "پایلوت شهر دسترس پذیر" به مدت ۳ سال انتخاب شد.

وی افزود: وجود ناظر معلول در شهرداری یزد و اختصاص ردیف بودجه برای مناسب سازی اماکن این شهر همچنین برگزاری نخستین جشنواره معلولان در یزد می تواند به عنوان الگو در سایر شهرداری های کشور پیاده و تسری پیدا کند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: اهتمام ویژه ای به لحاظ فرهنگی و تاریخی ازسوی مسئولان، خیرین و مردم شهر فرهنگی و تاریخی یزد انجام شده که قابل تقدیر است.

قبادی دانا همچنین از دو برابر شدن بودجه مناسب سازی منازل افراد دارای معلولیت در شهر یزد خبر داد و گفت: بر این اساس معاونت توانبخشی سازمان بهزیستی بودجه تخصیص یافته برای مناسب سازی منازل افراد دارای معلولیت یزد را از هشت میلیارد ریال به شانزده میلیارد ریال افزایش داد.

مهدی جمالی نژاد معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور نیز در این نشست آموزش بدنه کارشناس در دستگاه ها را مؤثر دانست و افزود: مناسب سازی مسیرهای گردشگاهی که در شهر یزد اتفاق افتاده است می تواند به عنوان یک اقدام خوب در سایر شهرها اجرا شود.

وی بیان کرد: مقرر شد با هزینه شهرداری مشهد مستندسازی اطلاعات درخصوص مناسب سازی توسط شبکه سلامت در شهر یزد انجام شود.

جمالی نژاد خاطرنشان کرد: جامعه هدف سازمان بهزیستی بسیار مقدس است از اینرو باتوجه به وضعیت اقتصادی کشور هر کمکی ازسوی دستگاه ها برای این قشر کافی نیست و لازم است تا دستگاه ها از ظرفیت های خود برای کمک به این قشر استفاده کند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری یزد

    منبع خبر

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد یک شهرداری در شهر یزد می باشد

      نظرات