بخش خصوصی عهده‌دار احداث سد "گرین" همدان می‌شود

بخش خصوصی عهده‌دار احداث سد "گرین" همدان می‌شود

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "منصور ستوده"، با اشاره به اینکه ساخت سد گرین از طریق سرمایه‌گذار بخش  خصوصی در حال پیگیری است، عنوان کرد: موضوع تامین مالی احداث سد مخزنی گرین و تاسیسات جانبی آن با ورود سرمایه‌گذاری بخش خصوصی محقق خواهد شد.
ستوده با بیان کمبود اعتبارات دولتی و تاکید و استقبالی که بر اجرای پروژه‌ها توسط بخش خصوصی از سوی دولت وجود دارد، مطرح کرد: تامین مالی احداث این سد از طریق سرمایه‌گذاری بخش خصوصی پیگیری و اجرایی می‌شود.
وی افزود: رایزنی‌ها و مذاکراتی با عاملیت بانک کشاورزی در سطح کشور مبنی بر ایجاد کنسرسیوم با بانک‌های تجارت و صادرات انجام شده است تا در این پروژه شاهد جذب حداکثر سرمایه‌ای تا مبلغ  250 میلیارد تومان باشیم.
وی با اشاره به مشخصات پروژه، یادآور شد: نوع سد سنگریزه‌ای با هسته رسی با حجم تنظیم 22.1 میلیون متر مکعب و ارتفاع سد از بستر رودخانه 56 متراست.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان مطرح کرد: مجوز فراخوان سرمایه گذار از سازمان برنامه و بودجه کشور اخذ شده است و تفاهم‌نامه اولیه‌ای نیز با بانک کشاورزی به عنوان عاملیت بانک‌های مرتبط، منعقد شده است.
ستوده در این‌باره اضافه کرد: فراخوان سرمایه گذاری بخش خصوصی انجام شده است و حداکثر تا سوم شهریور ماه مهلت ارائه پیشنهادات سرمایه گذاران وجود دارد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات