درخواست های ۶ گانه استان ها از رئیس شورای مرکزی

درخواست های ۶ گانه استان ها از رئیس شورای مرکزی


چهارمین جلسه شورای منطقه‌ای رؤسای سازمان‌های نظام مهندسی با حضور مهندس خرم و مهندس صیادی ، کوهی کمالی، یزدان پناه، ماهرو بختیاری و ثاقبی رؤسای استان های ایلام، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان و مرکزی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان، چهارمین جلسه شورای منطقه‌ای رؤسای سازمان‌های نظام مهندسی با حضور ریاست سازمان و رؤسای استان های مرکزی، لرستان،ایلام،چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد در محل شورای مرکزی برگزار شد.

مهندس خرم در ابتدای این جلسه با اشاره به اینکه تاکنون حدود ۴۲ مشکل مربوط به استانها رصد و به وزارتخانه اعلام شده است، توضیحاتی در زمینه سفرهای استانی ارائه و تاکید کرد طی سه هفته قبل از شروع کرونا از ۶ استان کشور بازدید صورت گرفت.

وی اظهار امیدواری کرد که با پایان این بیماری، این سفرها از سر گرفته شود.

مهندس خرم در ادامه با آسیب شناسی مسائل و مشکلاتی که سازمان نظام مهندسی در گذشته با آن درگیر بوده است، از آسیب های  عمده در این خصوص سخن گفت.

وی با یادآوری اینکه سازمان های نظام مهندسی و استانها؛ رکن اجرایی، شورای انتظامی؛ رکن نظارتی و هیئت عمومی و شورای مرکزی؛ رکن تصمیم‌گیری هستند، اظهارداشت: این تداخل وظایف شورای مرکزی را از پرداختن به 250 محور کاری خود بازداشته است.

در ادامه جلسه مهندس صیادی، کوهی کمالی، یزدان پناه، ماهرو بختیاری و ثاقبی رؤسای استان های ایلام، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان و مرکزی با بیان مشکلاتی که این سازمان ها با آنها مواجه هستند، درخواست هایی از رییس سازمان و اعضای شورای مرکزی داشتند.

برخی اعضای حاضر در جلسه حل عدم تصویب بودجه سازمان ها، نظارت عالیه ماده 35، تعارض منافع، معضل دو نقشه ای ها و راه اندازى مبحث ۲۲ را خواستار شدند.

برخی روسای سازمان های استان ها در این جلسه با تاکید بر وحدت رویه در خدمات مهندسی استانها، تعیین تکلیف تفاهم نامه وزارت راه و بنیاد مسکن در حوزه نظارت روستایی، اصلاح دستورالعمل مجریان، اصلاح تعرفه خدمات بین رشته ای مهندسان را خواستار شدند.

حل مشکلات مربوط به رکود ساخت و ساز و کاهش بازار کار مهندسین، عدم استفاده از پتانسل نظام مهندسی در ادارات و سازمان های دیگر, پایین بودن تعرفه خدمات مهندسی, بازنگری در شناسنامه فنی و ملکی از دیگر درخواست های برخی روسای سازمان های استان ها در جلسه بود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان در پایان جلسه با جمع بندی مطالب مطرح شده توسط رؤسای استان ها از پیگیری های انجام شده در خصوص اکثر این درخواست ها خبر داد.
لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

      نظرات