نیکزاد:افزایش قیمت مسکن مهر کذب است

نیکزاد:افزایش قیمت مسکن مهر کذب است

www.BanaNews.irوزیر راه و شهرسازی بازار مسکن را دارای ثبات دانست و با رد ادعاهایی که درباره افت ۱۵ درصدی تولید در بخش مسکن مطرح می شود، گفت: در بیشتر شهرهای کشور مشکل تامین و تولید مسکن نداریم.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت ،علی نیکزاد با اشاره به وضعیت کنونی بازار مسکن گفت: خوشبختانه هم اکنون چندین هزار واحد مسکن در حال ساخت است، رشد پروانه ها در مقایسه با گذشته بسیار رشد یافته و وام تسهیلات مسکن نیز در حال پرداخت است.

وزیر راه و شهرسازی با رد ادعاهایی که درباره افت ۱۵ درصدی تولید در بخش مسکن مطرح می شود، افزود: در بیشتر شهرهای کشور مشکل تامین و تولید مسکن نداریم و مسئله ما تنها مربوط به سه کلان شهر تهران، مشهد و تبریز است که بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، در شهرهای جدید اطراف این کلان شهرها در حال ساخت مسکن هستیم.

وی تصریح کرد: تمام تلاش مجموعه وزارت راه و شهرسازی این است که تولید مسکن مهر برای متقاضیان را به تولید انبوه برسانیم که اگر این کار انجام بگیرد، به طور یقین به نیازها و درخواست های مردم می توانیم پاسخ دهیم.

نیکزاد در ادامه بازار مسکن را دارای ثبات دانست و گفت: خوشبختانه بازار مسکن نیز از ثبات مناسبی برخوردار است و کارها به خوبی پیش می رود. ساخت و سازها نیز در کنار تثبیت قیمت، رونق دارد.

وی همچنین درباره قیمت مسکن مهر نیز اظهارداشت: به دو صورت مسکن مهر به متقاضیان عرضه می شود که یکی مربوط به شرکت سرمایه گذاری مسکن است. در این شیوه عرصه و عیان متعلق به این شرکت و وام از سوی دولت تامین می شود که مبلغ بیشتری از متقاضیان دریافت خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه گفت: اما شرکت های دیگری هم در کنار این شرکت هستند که زمین آن از سوی دولت تامین شده و در این شیوه هزینه کمتری از متقاضیان دریافت می شود و در هنگام ثبت نام این موارد به اطلاع متقاضیان می رسد. بنابراین برخی ادعاها درباره افزایش قیمت مسکن مهر صحت ندارد.

 

    نظرات