تولید شیشه های نامرئی برای کاهش اتلاف انرژی

تولید شیشه های نامرئی برای کاهش اتلاف انرژی

http://www.bananews.ir/محققان کشور نوعی شیشه های نامرئی تولید کردند که موجب کاهش اتلاف انرژی می شود به گونه ای که در مناطق سردسیر مانع خروج گرما به خارج محیط و مانع انتقال گرما به محیط در متاطق گرمسیر می شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) دکتر جعفر عسگریان - مدیریت بازرگانی گروه صنعتی شیشه کاوه با اشاره به محصولات جدید این شرکت، گفت: در حال حاضر با تولید شیشه های رفلکس در مقیاس صنعتی، کشور از واردات شیشه های خاص نیز بی ‌نیاز شده است به گونه ای که ۹۰ درصد کل شیشه های رفلکس کشور با نرخ تولید محصول ۲۰ هزار متر در روز به وسیله این شرکت تولید می شود.

وی شیشه های LOW-E یا کم گسیل (نامرئی) را از دیگر محصولات این شرکت نام برد و اظهار داشت: در شیشه های Low-E پوشش های نانوئی استفاده شده است از این رو کاربری این نوع از شیشه ها را افزایش می دهد که از جمله مزایای آن می توان به تنوع در رنگ، عبور دهی نور، انتقال انرژی و گرما و تغییر انعکاس نور اشاره کرد.

جعفری ادامه داد: این نوع شیشه ها بخش مرئی طیف نور را عبور داده و در مقابل از عبور بخش حرارتی، امواج مادون قرمز و امواج مضر ماورای بنفش جلوگیری‌کرده و در نهایت آنها را منعکس می کند. این نوع شیشه ها قادر هستند مانند یک عایق حرارتی شفاف عمل کنند و انتقال حرارت بسیار کمتری نسبت به شیشه های معمولی دارند.

مدیریت بازرگانی گروه صنعتی شیشه کاوه کاهش انتقال حرارت نسبت به شیشه های عایق معمولی را از مزایای این نوع شیشه ها عنوان کرد و یادآور شد: علاوه بر این شیشه های LOW-E موجب کاهش آلاینده های زیست محیطی می شوند.

وی با تاکید بر اینکه این شیشه ها قابلیت استفاده در مناطق آب و هوایی مختلف را دارند، اضافه کرد: این شیشه ها در مناطق گرمسیری گرمای بیرون را به داخل محیط منتقل نمی کند و در مناطق سردسیر نیز مانع از خروج گرمای داخل به بیرون از محیط می شود.

وی با بیان اینکه شیشه های نامرئی نامزد دریافت جایزه محصول برتر اولین جشنواره بین‌المللی جوایز تحقیق و توسعه ایران (IRDA) شده است، ادامه داد: با توجه به مزایای شیشه های کم‌ گسیل در کاهش مصرف انرژی، گواهی ‌نامه فنی این شیشه ها از سوی مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن تا مرداد ۹۱ نیز تمدید شد.

 

    نظرات