"اولین موزه فوتبال کشور در تبریز" در فهرست موزه های رسمی ثبت شد

"اولین موزه فوتبال کشور در تبریز" در فهرست موزه های رسمی ثبت شد

به گزارش شهریار، در این مراسم باقر خوشنواز شهردار منطقه ۲ تبریز با عنوان این مطلب که موزه تخصصی فوتبال تبریز از سال گذشته در محل فعلی راه اندازی شده است، گفت: برای اینکه این موزه در معرض دید گردشگران و علاقمندان قرار گیرد در شهریور ماه ۹۸ فاز دوم موزه فوتبال به ساختمانی ۴ طبقه در ابتدای راهنمائی انتقال یافت.

وی اخذ مجوز برای فعالیت رسمی این موزه را حاصل پیگیری های شهردار تبریز، اعضای شورای شهر و سازمان میراث فرهنگی استان اعلام کرد و خواستار تخصیص اعتبار ویژه در بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری برای "راه اندازی دپارتمان موزه های ورزشی" استان شد.

خوشنواز همچنین در بخش دیگری از سخنان خود راه اندازی موزه دفاع مقدس پارک شمیم پایداری را از سایر فعالیت های فرهنگی شهرداری منطقه ۲ اعلام کرد و تاکید نمود: این موزه نیز از زمان راه اندازی، در حال تکمیل محتوا می باشد و امید می رود بعنوان بزرگترین موزه دفاع مقدس کشورمان مطرح شود.

شهردار منطقه ۲ تبریز زندگی و آرامش امروز را مدیون ایثار شهدای گلگون کفن ایران اسلامی عنوان نمود و از تمامی مدیرانی که برای ثبت رسمی اولین موزه فوتبال آذربایجان تلاش کرده اند، قدردانی کرد.

در ادامه این آئین سعید نیکو خصلت دبیر شورای اسلامی شهر تبریز از شهر بعنوان موجود زنده ای یاد کرد که با خاطره ها تعریف می شود.

وی افزود: شهر تبریز در تمامی عرصه های مختلف از قبیل حماسه، ورزش، ادبیات، عرفان، تاریخ و... از شهرهای پرافتخار ایران است.

وی با عنوان اینکه ورزش مقوله ای برای تربیت انسان هاست، کار تیمی را فقط با ورزش امکانپذیر دانسته و انتقال به نسل های بعدی و شناساندن اسطوره های ورزشی به آیندگان را وظیفه همگان دانست.

نیکو خصلت همچنین از آغاز به کار رسمی موزه فوتبال تبریز بعنوان یک اتفاق مبارک یاد کرد و از توجه شهردار منطقه ۲ به امر ورزش تجلیل کرد.

دکترکوشافر از پیشکسوتان ورزش استان دیگر سخنران مراسم، ارکان یک مربع را علم و عقل و عشق و ایمان عنوان کرده و افزود: با عقل می توان به ارکان این مربع مدیریت کرد.

وی ضمن قدردانی از شهردار منطقه ۲ و معاون مالی و اقتصادی منطقه، ثبت رسمی اولین موزه فوتبال آذربایجان را در شهر اولین ها حرکت ماندگاری دانست.

احمد حمزه زاده مدیرکل میراث فرهنگی استان نیز از تلاش های خوشنواز و مجموعه کارکنان شهرداری برای راه اندازی اولین موزه فوتبال کشور، قدردانی کرد و اظهار امیدواری نمود شهر تبریز بعنوان اولین شهر موزه ای کشور معرفی شود.

حمزه زاده اجرای پروژه هایی همچون ربع رشیدی، مقبره الشعرا و پروژه بازار تبریز را که با سیاستگزاری شورای اسلامی شهر تبریز در حال اجراست، مهمترین عامل برای تبدیل شدن شهر تبریز به عنوان مقصد گردشگری عنوان کرد.

وی تعداد موزه های موجود استان را ۳۵ مورد عنوان کرد و از آماده سازی ۱۴ موزه دیگر از قبیل موزه مکاتب هنری تبریز، چاپ، تعلیم و تربیت، پروین اعتصامی و زنان شاعره آذربایجان، باستان شناسی و سنگ نگاره و ... نام برد.

شایان ذکر است: ایوب نیکنام لاله پژوهشگر ورزشی و گردآورنده مجموعه آثار موزه فوتبال آذربایجان با بیان اینکه تا قبل از دهه ۳۰ چهارستون فوتبال کشور را تبریز تشکیل می داد، از آمادگی خود برای راه اندازی بزرگترین موزه ورزشی کشور خبر داد و از تلاش و حمایت های شهرداری منطقه ۲ برای راه اندازی اولین موزه فوتبال کشور، قدردانی کرد.

در پایان این مراسم، پروانه فعالیت "اولین موزه فوتبال کشور در تبریز" توسط مدیرکل میراث فرهنگی به شهرداری منطقه ۲ اعطا و از تمبر یادبود این موزه نیز پرده برداری شد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات