صرفه‌جویی ۱۰ میلیون مترمکعبی مصرف آب با انسداد ۲۹۹چاه در همدان

صرفه‌جویی ۱۰ میلیون مترمکعبی مصرف آب با انسداد ۲۹۹چاه در همدان

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "منصور ستوده" در چهل و هشتمین جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان گفت: در سال آبی 99-98 نسبت به سال آبی قبل با افت میزان بارش مواجه بودیم، به عبارتی میانگین بارش در سال آبی جاری ۴۶۰ میلی‌متر است و سال آبی پیش میزان بارش به طور میانگین ۶۰۶ میلی‌متر بود.

ستوده با بیان اینکه میزان بارش میانگین در بلند مدت ۳۴۹ میلی‌متر است، گفت: با مقایسه میزان بارش در سال جاری آبی با بارش بلند مدت در می‌یابیم که میزان بارش گرچه در نسبت به سال قبل کاهشی بوده است، اما نسبت به بلند مدت روندی افزایشی داشته است.

وی افزود: در پی این بارش‌ها حجم مناسبی از آب در مخزن سدها انباشته شده است. اکنون ۷۲ درصد مخزن سد اکباتان، ۶۹ درصد آبشینه، ۷۹ درصد شیرین‌سو، ۹۶ درصد کلان، ۷۷ درصد سرابی و ۳۵ درصد مخزن سد شنجور پر است.

وی با بیان اهم اقدامات در راستای صیانت، تعادل‌بخشی و احیای منابع آبی، اظهار کرد: از آغاز سال جاری تا کنون ۲۹۹ چاه غیرمجاز پر و مسدود شده که در نتیجه این اقدام نزدیک به 10 میلیون و 500 هزار مترمکعب آب صرفه‌جویی شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان اعلام کرد: کبودرآهنگ با ۱۰۴ چاه و فامنین با یک چاه بیشترین و کمترین تعداد انسداد چاه‌های غیرمجاز را به خود اختصاص دادند. نا گفته نماند که همدان نیز با انسداد ۷۳ چاه غیرمجاز در رتبه دوم قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر انسداد چاه‌های غیرمجاز، با جدیت به نصب کنتورهای هوشمند تاکید شد و طی پنج ماه نخست سال‌جاری ۲۳۶کنتور نصب شد. طبق پیش‌بینی برنامه اقتصاد مقاومتی تا پایان سال ۱۳۹۹ نصب کنتور به ۵۰۰ عدد خواهد رسید.

لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات