از رونمایی پلاک افتخار دو پیشکسوت ورزش تا  ...

از رونمایی پلاک افتخار دو پیشکسوت ورزش تا ...

از رونمایی پلاک افتخار دو پیشکسوت ورزش تا انتخابات هیات‌رئیسه

شنبه؛ جلسات کمیسیونی
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای شهر مشهد، این رونمایی اتفاق ویژه جلسه این هفته کمیسیون فرهنگی و اجتماعی بود. رسول میری، پیشکسوت رشته دوومیدانی و حبیب‌الله غفاریان پارسا، پیشکسوت کشتی خراسان رضوی در این مراسم تقدیر شدند.

احسان اصولی، رئیس کمیسیون فرهنگی نیز در این مراسم به اشاره به اینکه شهرداری باهدف قدردانی از زحمات و تلاش‌های بزرگان ورزش شهر مشهد و یادآوری نام و افتخارات ایشان به عموم مردم، به¬‌طور مستمر اقدام به نصب پلاک افتخار و تقدیر از مفاخر ورزشی کرده است، گفت: این اقدام مطالبه و مورد اهتمام جامعه ورزش بوده و در راستای ترویج امر مبارک ورزش در جامعه استمرار خواهد داشت.

در جلسه کمیسیون نیز، بررسی نامه فرمانداری مشهد در ارتباط با اعتراض به مصوبه احیای نام‌های قدیمی خیابان‌های منتهی به حرم مطهر رضوی، بررسی لایحه نام‌گذاری خیابان خیام ۲۰ واقع در بلوار خیام به نام جانبازشهید سید محمدعلی کاشف‌الحسینی، گزارش معاون شهردار و مدیرعامل سازمان اجتماعی فرهنگی در ارتباط با اقدامات انجام‌شده پیرامون مصوبه نشان مشهد و درنهایت گزارش اقدامات انجام‌شده در خصوص هزینه‌کرد ۵ درصد اعتبارات هزینه‌ای حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و گردشگری بر اساس مصوبات شورای اجتماعی محلات و نظرات مردمی و بررسی ضرورت یا عدم ضرورت فرم پیشنهاد طرح طراحی الگو و توانمندسازی (سیاست‌گذاری) ورزش حاشیه شهر مطرح شد.

در کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک لوایح تمدید قرارداد برقراری انشعاب و تأمین برق و انرژی حرارتی موردنیاز و اجاره محل نیروگاه در پایانه مسافربری امام رضا(ع)، اقدامات حمایتی به‌منظور کاهش پیامدهای اجتماعی و اقتصادی ناشی از کرونا(سه‌ماهه دوم ۱۳۹۹)، توسعه استفاده از موتورسیکلت‌های برقی و بهای خدمات صدور پروانه فعالیت موتورسیکلت‌ها و طرح اقدامات حمایتی در حوزه حمل‌ونقل به‌منظور کاهش پیامدهای اجتماعی - اقتصادی ناشی از ویروس کرونا مطرح و بررسی شد.
کمیسیون ویژه مناطق پیرامونی و کم برخوردار هم بررسی گزارش‌های شهرداری با محوریت اقدامات انجام‌شده در خصوص تبصره ۱۶ بودجه ۱۳۹۹ شهرداری همچنین اولویت‌بندی پل‌های عابر پیاده شهر را در دستور داشت.

در ادامه برنامه‌های شنبه، کمیسیون برنامه‌وبودجه لوایح تسریع روند خرید از صاحبان املاک و حقوق، احداث پارکینگ طبقاتی در عرصه گودبرداری‌شده بلوک‌های A و B پروژه‌ نرگس در منطقه ثامن و ساماندهی مشاغل ناایمن، مزاحم و آلاینده شهری را به بحث گذاشت.

مراسم اختتامیه هجدهمین رویداد هم‌آفرینی مشهد با موضوع «تقویت زندگی عمومی در ره باغ‌های پیرامون حرم مطهررضوی» با حضور تعدادی از نمایندگان شورا برگزار شد و رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر در این مراسم هم‌آفرینی را فرصتی برای بهره‌گیری از ظرفیت جوانان شهر عنوان کرد.

محمدهادی مهدی‌نیا گفت: هم‌آفرینی، بستری برای بروز و ظهور استعدادهای صاحب ایده‌ است و از این طریق می‌توان از ظرفیت جوانان خلاق و نوآور برای حل مسائل و مشکلات شهر و مدیریت شهری بهره گرفت.

اعضای موسسه پیام آزادگان استان خراسان رضوی با رئیس شورا و رئیس کمیسیون ویژه ایثارگران شورا دیدار کردند.
رئیس شورای شهر مشهد در این دیدار آزادگان را سرمایه‌ای ارزشمند برای همه نسل‌ها دانست و گفت: آزادگان، سرمایه‌های بزرگ و ارزشمندی هستند که متأسفانه به نحو مقتضی و آن‌گونه که شایسته و بایسته بوده، ظرفیت فرهنگی و اجتماعی آنان مورداستفاده قرار نگرفته است.
رئیس کمیسیون ایثارگران نیز بر تداوم و استمرار حمایت‌های مدیریت شهری از جامعه ایثارگران و آزادگان تأکید کرد. محمدحسین ودیعی: فراخوان طراحی المان تقاطع چهارسطحی آزادگان به‌زودی منتشر خواهد شد تا با حضور گسترده هنرمندان، اثری درخور برای این پروژه کلان‌شهری داشته باشیم.

همچنین اعضای کارگروه عمران شورا از گود پروژه نرگس بازدید کردند و شهناز رمارم، عضو هیئت‌رئیسه شورا نیز با همراهی اعضای شورای اجتماعی محلات منطقه ۶ از محله عمار یاسر در راستای بررسی مشکلات ساکنان این محدوده بازدید کرد.
یکشنبه؛ کمیته‌های نظارتی
نشست‌های کمیته‌های نظارتی شورای شهر مشهد به بررسی گزارش اقدامات انجام‌شده دفاتر تسهیلگری محلات طبرسی شمالی و عباس‌آباد در منطقه ۳، پرونده‌های شهروندان در مناطق یک و ۴ اختصاص داشت.

همچنین اعضای کمیته نظارتی شماره یک از پروژه های عمرانی منطقه 4 بازدید کردند. نایب‌رئیس کمیته نظارتی شماره یک در جریان این بازدید گفت: پروژه‌های شهرداری در منطقه 4 موجب افزایش رضایت عمومی خواهد شد.

رمضانعلی فیضی بر اهمیت پروژه‌های عمرانی منطقه 4 تأکید کرد و گفت: جنس پروژه‌ها و نحوه عملکرد شهرداری این منطقه می‌تواند سبب افزایش رضایتمندی مردم منطقه شود.

همچنین حمیدرضا موحدی‌زاده، عضو دیگر این کمیته نظارتی گفت: اجرای ۴۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی نشان پویایی و توانمندی شهرداری منطقه ۴ است. وی با یادآوری روند پیشرفت ۱۴ پروژه جاری بااعتبار حدود ۴۰ میلیارد تومان گفت: فعالیت‌های عمرانی این منطقه بسیار دلگرم‌کننده است و امیدواریم سبب شادمانی مردم شود.

در جلسه این هفته کمیسیون حقوقی، املاک و قراردادها لوایح پیش‌نویس قراردادهای اجرای سازه بتنی ۷ ایستگاه فاز اول خط ۳ قطار شهری همچنین نحوه تأمین صددرصدی گل و گیاه از داخل استان موردبررسی قرار گرفت و در جلسه کمیسیون خدمات شهری، بهداشت، سلامت و محیط‌زیست هم لوایح نحوه تأمین 100درصدی گل و گیاه از داخل استان و الحاقیه قرارداد سرمایه‌گذاری احداث پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب لوکال پارک ملی چهل بازه مطرح شد.

کارگروه تخصصی - پژوهشی دعاوی و املاک موضوع بررسی لایحه عوارض تغییر کاربری پروژه آلتون زندگی مدرن و کارگروه منابع انسانی نیز موضوعات بازبینی ساختار و استقرار مجدد جایگاه معاونتی با ماهیت برنامه‌ریزی و راهبری سازمان اتوبوس‌رانی، درخواست نیروهای شرکت خوشه خدماتی یحیی گستر توس، گزارش‌ مدیرعامل شرکت الیت در خصوص نیروهای انتقالی شرکت به چشم شهر، گزارش مدیرعامل موسسه شهرآرا در خصوص وضعیت نیروی انسانی موسسه شهرآرا و سرانجام گزارش سرپرست پروژه چشم شهر در خصوص وضعیت نیروهای انتقالی از شرکت‌ها و مؤسسات شهرداری به پروژه چشم شهر را در دستور داشتند.

در برنامه‌های بازدید هم رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر به همراه شهردار مشهد از پروژه پردیس تئاتر بازدید کرد و خبر از افتتاح بلک¬باکس‌های تئاتر شهر تا تیرماه سال آینده داد.
احسان اصولی ادامه داد: طی ۳ روز آینده عملیات خاک‌برداری این پروژه به اتمام می‌رسد؛ با اتمام این فرایند، شاهد آغاز عملیات فونداسیون و بتن‌ریزی پروژه خواهیم بود.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک هم از اتوبوس‌های یورو۵ و مناسب‌سازی شده ویژه افراد دارای معلولیت بازدید کرد و از ورود8 دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل‌ونقل عمومی خبر داد. مجتبی بهاروند گفت: علاوه بر این، 20 دستگاه اتوبوس نیز توسط بخش خصوصی به‌زودی افزوده می‌شود.

همچنین نشستی مشترک بین رئیس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد با محمدکمال سروی‌ها، سرپرست دفتر و رئیس هیئت نظارت و بازرسی شورای نگهبان و حجت‌الاسلام محرابی، عضو هیئت نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان استان خراسان رضوی به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی برگزار شد.

رئیس شورا همچنین در آستانه ماه محرم با استاد درس خارج حوزه علمیه مشهد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عبدالهادی مرتضوی، رئیس موسسه پژوهشی امام هادی(ع) دیدار کرد.

نشست بررسی بازخوردها، نقاط ضعف و قوت و نتایج اجرایی تفاهم‌نامه حدنگار و شیوه‌نامه اجرایی آن نیز آخرین رویداد یکشنبه بود.
رئیس شورای شهر مشهد البته در خصوص مزین شدن قاب‌های فرهنگی شهر به تصاویر شهدای آزاده پیامی منتشر کرد.
دوشنبه؛ انتخابات هیئت‌رئیسه شورا
اتفاق ویژه انتخابات هیئت‌رئیسه شورا برای چهارمین سال فعالیتش در دور پنجم بود. در صد و دومین جلسه علنی شورای شهر مشهد و به دنبال آغاز به کار چهارمین سال فعالیت شورای پنجم، انتخابات هیئت‌رئیسه برگزار شد و «محمدرضا حیدری» با کسب ۱۰ رأی از ۱۲ رأی مأخوذه، در رقابت با «محمدحسین ودیعی» رئیس ماند و «حمیدرضا موحدی‌زاده» با ۱۲ رأی به‌عنوان نایب‌رئیس، «علیرضا شهریاری» و «شهناز رمارم» با ۱۰ رأی منشی و «سیدمسعود ریاضی» با ۱۱ رأی به‌عنوان خزانه‌دار انتخاب شدند.

لوایح «ساماندهی مشاغل ناایمن، مزاحم و آلاینده شهری»، «تسریع و تسهیل روند خرید املاک و حقوق واقع در طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی» و «تائید طرح تفصیلی پیشنهادی حوزه جنوب شرق مشهد» مصوبات این جلسه را تشکیل دادند.
رئیس شورای شهر مشهد در آغاز جلسه علنی شورا گفت: شورای پنجم از ابتدای فعالیت خود تاکنون تعامل خوبی با نماینده عالی دولت داشته و از ظرفیت‌های دولتی نیز سعی شده استفاده کنیم که البته در حوزه وظایف دولت نسبت به مدیریت شهری کاستی‌هایی وجود دارد.

نایب‌رئیس شورا هم در نطق پیش از خود، پایگاه قوی اجتماعی شورای پنجم را در ادوار این شورا بی‌نظیر ارزیابی و کرد: شأن مردمی شوراها قربانی اهداف سیاسی نشود.

نشست کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های برای بررسی لایحه بسته تحقق‌پذیری اصلاح، نوسازی و بهسازی بافت فرسوده آبکوه و بررسی موضوع پژوهشی «شیوه‌های جذب منابع مالی از سازوکارهای مالی بین‌المللی در خصوص تغییر اقلیم برای پایداری شهر مشهد» امروز برگزار شد و کمیته نظارتی شماره دو نیز به بررسی پرونده‌های شهروندان منطقه ۲پرداخت.

دیدار غلامحسین صاحبی، عضو شورای اسلامی شهر مشهد با آزادگان جنگ تحمیلی به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی رویداد پایانی دوشنبه بود.
سه‌شنبه؛ افتتاح بولوار رضویه
صبح این روز، آیین بهره‌برداری احداث باند شمالی و بهسازی باند جنوبی بزرگراه ۷۵ متری رضویه با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی، تولیت آستان قدس رضوی، رئیس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر به همراه فرماندار و شهردار مشهد برگزار شد.

تولیت آستان قدس رضوی در آیین افتتاح باند شمالی و بهسازی باند جنوبی بزرگراه ۷۵ متری رضویه بابیان اینکه جز پرکاری، پرتلاشی و دلسوزی از مدیریت شهری مشهد سراغ ندارم گفت: آستان قدس رضوی خود را نسبت به مسائل و مشکلات همه شهر مسئول می‌داند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی افزود: پذیرایی و خدمت ما تنها به صحن و سرای حضرت محدود نمی‌شود؛ مشهد، شهر امام‌رضا(ع) است و آستان قدس هم نسبت به تنگناها و مشکلات خود را مسئول می‌داند. از ظرفیت موقوفات و اموال آستان هم براساس حدود شرعی در این جهت بهره می‌گیریم.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورا در این مراسم اعلام کرد: نوسازی و بهسازی بزرگراه رضویه، اقدام دیگری از شورای پنجم برای حمایت از فعالان اقتصادی است.

مجتبی بهاروند ادامه داد: نوسازی و تعریض و بهسازی بزرگراه 75 متری رضویه تأثیر بسزایی در بحث ترانزیت خواهد داشت و کمک شایانی به فعالان حوزه اقتصادی شهر مشهد خواهد بود؛ علاوه بر این پروژه، برای جاده حسن‌آباد هم اقدامات ارزشمندی انجام شد که گام دیگری در جهت حمایت از فعالین اقتصادی محسوب می‌شود.

نشست کارگروه تخصصی - پژوهشی شهرسازی شورا هم بررسی مطالعات طرح تفصیلی حوزه برنامه‌ریزی مرکزی و سلسله‌مراتب شبکه حرکت و دسترسی را در دستور داشت.
چهارشنبه؛ نشست پیگیری مصوبات حوزه خدمات شهری
برگزاری نشست مشترک شورای شهر و شهرداری مشهد با موضوع پیگیری مصوبات و تصمیمات حوزه خدمات شهری اتفاق مهم چهارشنبه را رقم زد. در این نشست، گزارش اقدامات انجام‌شده شهرداری، طرح ساماندهی ترافیک انتهای بلوار وکیل‌آباد و مشکلات و معضلات بوستان چهل بازه و اقدامات انجام‌شده شهرداری در خصوص تصفیه‌خانه چهل بازه و بررسی سند توسعه محیط‌زیست مشهد و تدقیق مساحی پیمان¬های خدمات شهری و نگهداری فضای سبز و نحوه قیمت‌گذاری بر اجناس و کالاها در بازارهای ارزاق، ارزیابی اقتصادی و درآمدی ناشی از پسماند، علت عدم اجرای برخی از آرای کمیسیون ماده ۷، پارک مینیاتوری و باغ گیاه‌شناسی ازجمله موضوعات مطرح‌شده بود که موردبررسی قرار گرفت.

همچنین کارگروه قراردادهای کمیسیون حقوقی، املاک و قراردادها به بررسی لوایح اصلاح قرارداد واگذاری بخشی از سهم‌الشرکه شهرداری مشهد در پروژه شاملو، صورت‌جلسه افراز نهایی پروژه مسکونی مجتمع ارزان‌قیمت واقع در اراضی گلشهر (کوثر)، مجوز انعقاد قرارداد پروژه سرمایه‌گذاری ساخت، تجهیز، بهره‌برداری و تسهیم درآمد(BOST) المان‌های هوشمند شهری در سطح شهر پرداخت و کارگروه تخصصی - پژوهشی شهرسازی نیز بررسی مطالعات طرح تفصیلی حوزه برنامه‌ریزی مرکزی را انجام داد.
خبر:

پنجشنبه؛ بازدیدهای شهری
بازدید رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد از پروژه کمربند جنوبی، پروژه اتصال کوشش به خلج و گود پروژه نرگس و همچنین تقدیر وی از پارکبانان امانت‌دار شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد امروز به انجام رسید.

وی در جریان این برنامه‌ها گفت: احداث کمربند جنوبی برای آینده مشهد ضروری است.مجتبی بهاروند همچنین افزود: با توجه به الزامات ترافیکی آینده شهر و همچنین افزایش روزافزون تعداد خودروها، احداث کمربند جنوبی بسیار  ضروری است؛ اگر چنین بزرگراه‌هایی احداث نشوند، بدون شک طی 4 تا 5 سال آینده ترافیک سطح شهر به‌مراتب سنگین‌تر خواهد شد.

جلسه کارگروه تخصصی - پژوهشی حمل‌ونقل عمومی و پاک شورای شهر مشهد نیز به موضوع بررسی لایحه احداث پارکینگ طبقاتی در عرصه گودبرداری‌ شده بلوک‌های A و B پروژه‌ نرگس در منطقه ثامن اختصاص داشت.

پایان‌بخش برنامه‌های این هفته شورا هم نشست مشترک محمدرضا حیدری، رئیس شورا و شهناز رمارم، عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر مشهد با فعالان سازمان نظام‌مهندسی خراسان رضوی بود.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات