انتشار اوراق مشارکت آب و برق با شرایط جدید

انتشار اوراق مشارکت آب و برق با شرایط جدید

http://www.bananews.ir/یک مقام مسئول در وزارت نیرو از انتشار اوراق مشارکت آب و برق با شرایط جدید طبق مصوبه اخیر شورای پول و اعتبار خبر داد.

به گزارش بنانیوز (Bananews.ir) محسن بختیار از مصوبه جدید شورای پول و اعتبار در زمینه فراهم شدن شرایط جدید برای مشارکت در سرمایه گذاری پروژه های آب و برق خبر داد و گفت: با وجود اینکه در حال حاضر سود سپرده تسهیلات ۴ ساله بانکی ۱۴٫۵درصد است، این سود برای اوراق مشارکت ۱۷درصد در نظر گرفته شده است.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی تلفیقی و راهبردی معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو اظهارداشت: با تصویب شورای پول و اعتبار، اوراق مشارکت با شرایط جدید منتشر می شود.

بختیار ادامه داد: براساس این مصوبه، ممنوعیت بازخرید اوراق مشارکت توسط بانک های عامل برداشته شده است و بانک ها همچون سازمان بورس و فرابورس می توانند نسبت به بازخرید اوراق مشارکت اقدام کنند.

وی از کاهش سقف زمانی اوراق مشارکت بر اساس مصوبه جدید شورای پول و اعتبار خبر داد و افزود: طبق این مصوبه، اوراق مشارکت جدید با سقف زمانی ۴ ساله منتشر خواهد شد.

به گفته این مقام مسئول وزارت نیرو، پیش از اصلاحیه شورای پول و اعتبار سود اوراق مشارکت ۱ درصد بیشتر از سود سپرده های متناظر بانکی محاسبه و پرداخت می شد. مصوبه جدید شورای پول و اعتبار فرصت مناسبی را برای سرمایه گذاری در بخش های آب و برق فراهم می کند.

 

 

    نظرات